Afstemning: Hvilket mærker vælger du?
Omega
Rolex
Zenith
PP
JLC
Seiko
Longines
Heuer
Breitling
andre
[Vis resultater]
Afstemningen lukkes på: 30-07-4375
 
Det ultimative valg
#21
Mads Gjødesen Skrev:Måske et dumt spørgsmål. Mange har valgt JLC. Hvilke JLC modeller har I her i tankerne? Tænker jeg vintage JLC er det umiddelbart kun et 60´er Memovox der falder mig ind og som er værd at smide på en top 3 liste. Desuden Polaris, men den er jo kun lavet i meget små mængder. Jeg havde det indtryk at dem der var til JLC, fortrinsvis var til nyere ure, men jeg kan da tage fejl?!

Så hvilke vintage JLC modeller havde I i tankerne da i stemte?

/Mads

Nu har jeg ikke stemt JLC - men en Reverso står højt på min ønskeliste over ikke Omegaer!

vh Baun
Svar
#22
Der findes vel ikke frygtelig mange vintage Reversos? Mig bekendt blev de lavet i 30´erne (dem kan der ikke være mange tilbage af), hvorefter produktionen først blev genoptaget midt i 60´erne. Fra 70´erne og frem til start/midt 90´erne er der vel stort set heller ikke lavet nogen?

Vil mene 98 % af de Reversos der ses til salg er under 20 år gamle. Lidt synd JLCs vintage ur historie ikke er lige så flot som deres værkproduktions historie Icon_e_sad I mine øjne står deres vintage modeller slet ikke mål med de ure de laver i dag.

/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)