08-09-2011, 11:04 AM
Citat:Peter: Hvor arbejder du, for det lyder til at du måske er urmager, eller er sælger indenfor ureLad os bare sige, at ja jeg har noget med ure at gøre. hvor og hvordan ønsker jeg ikke at fortælle!
Citat:Jette:
Hvorfor tror du i øvrigt, at "alle" køber billige ure i udlandet uden forhandlergaranti og bagefter mener sig dækket af en international garanti?
Det var måske en idé at undlade en så voldsom generalisering?
Jeg mener heller ikke alle! det har jeg på intet tidspunkt sagt! Men jeg har stadig oplevet ufattelig mange! og de kunder er ofte pisse sure og behandler dem bag disken som deres slaver Citat fra en kunde: "Ja men der er jo International garanti, det skal i fandme lave" desværre når det ikke er købt hos os kan vi ikke tage os af det, du skal selv sende det hen hvor du har købt det. "DET ER FANDME DET VÆRSTE LORTE SERVICE!! I SKAL LAVE DET ELLERS MÅ JEG JO GÅ TIL FORBRUGERKLAGENÆVNET OG MIN ADVOKAT"....
og nej det er ikke alle der kommer med sådan et udbrud!! men 9 ud af 10 kunder er hammer sure og mener at det er dårlig service at vi ikke tager os af det de nu har købt! nu er det jo bare sådan at "en service er ydelse uden vederlag" jeg yder masser af service, men jeg arbejder ikke gratis!!
og nu stopper du Jette, det er ikke en hetch på dig! det er helt i orden at du betaler dig fra det her hjemme, det er jo os sådan det skal være!
Citat:Kim T: Hvad hvis man på en ferie falder over et lækkert ur og køber det hos en AD.
14 dage senere er der problemer og man er kommet hjem fra ferie.
Hvad gør man så efter din mening ? Da man jo ikke må gå til en dansk AD, når man nu ikke har lagt sine penge hos dem ?
Jamen så må du enten sende det tilbage til den shop du købte den i, eller finde den service adr, der står bagerst i de fleste garantibøger og sende den dertil. Eller hvis den dansk urhandler tør/vil rode med det, betale dig ud af det der!
Der er sikkert mange der vil og der er måske lige så mange der ikke vil rode med dem. bare vær opmærksom på, at vi her i DK ikke arbejder gratis!
Jeg forstår godt det kan være lidt træls at de Tag Heuer forhandler ikke ville skaffe den hjem til dig. Men Tag Heuer sender ikke ure i udvalg! end ikke deres billigste model! (og det er skide træls!) den er købt og betalt når den kommer til butikken! og hvis du nu har kommet med en speciel model, du gerne ville havde til din kone. Men du ikke ønskede at være "tvunget" til at købe den. ja så er det for mig meget forståelig at butikken ikke ville tage den hjem! de har jo risikoen ved at du så ikke vil have uret når den kommer hjem, også står de måske med (for dem!) et usælgelig ur de har købt og betalt til 10.000kr.
Jeg ved ikke om det er sådan det hænger sammen i dette tilfælde...
P.s Hvis alle køber deres ure på nettet og i udlandet, kan vi jo lige så godt lukke alle ur forhandler i DK
Jeg gider ikke kommentere mere i denne tråd, hvad end der nu bliver sagt eller spurgt om!
fred og skål
Mvh

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)