servicering af SD 1665 Rail Dial 1978.
Hej forum.

Håber at der igen er nogle experter der kan give mig lidt hjælp.

Da jeg tænker på at få min SD 1665 Rail Dial serviceret,vil jeg gerne om der er nogle der kan fortælle mig hvad der er godt at få gjort samt hvad jeg IKKE må gøre rent værdimæssigt,Jeg har fået oplyst at uret senest er serviceret i 93,hvor det desværre ser ud til at have fået nye visere,resten er det originale,med skiven i 100% stand og den originale lynette med matsende perle.

Da jeg overvejer at bytte/sælge det efter en tur til service er der nogle der har en ide om en evt.pris på sådan en model,gerne ved salg eller også bytte.

Sidst men ikke mindst. Hvor er det bedst at indlevere sådan et ur,og hvad ligger sådan et service normalt på.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.Torben
Svar
Hej Torben.
Et service koster omkring 3000,-
Hvis jeg var køber ville jeg hellere have et afslag på de 3000,- i prisen og så selv afgøre hvad der skal gøres ved uret.
Som udgangspunkt må der ikke skiftes nogen synlige dele og uret skal ikke poleres men det kommer helt an på urets stand. Skal uret poleres ville jeg sende det til Klarlund. Standen og hvor korrekt uret er påvirker også i høj grad en salgspris. Kan du ikke tage et par billeder af uret?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Jeg ville, som Klaus også anbefaler, "spare" servicen og lade en kommende ejer om at foretage dette. Så får han det præcis som han vil hvilket ofte er en fordel når vi taler samlermodeller. Det ville jeg som køber værdsætte.

Skal du have gjort noget er det Klarlund og KUN Klarlund du skal indlevere det hos.

Prisen er umulig at vurdere uden billeder. Fra 50-65 k vil jeg umiddelbart gætte på. Men tag et par gode billeder og upload dem her. Vigtigt at du får nogen af kronebeskytter og horn. Kassens stand har stor betydning for prisen.

/Mads
Svar
Hej igen.

Endnu engang skal i have tak for hurtige svar,jeg er pt.ude at rejse men vil tage nogle billeder når jeg kommer hjem igen.

Mvh.Torben
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)