Køb af brugt 14060
Hej

Jeg kigger lidt efter et brugt 14060 og er i den forbindelse stødt på et par stykker der ikke har de to linjer "superlative chronometer / officially certified" nederst på skiven. Hvilken forskel er der på dem der har disse linjer og dem der ikke har? Og i øvrigt hvilken forskel er der på om de hedder 14060 med eller uden "M"?

Som ret ny indenfor rolex ure er det vel ok at bede om at få uret verificeret hos en aut. forhandler inden et eventuelt køb, uden at fornærme sælger? (her tænker jeg at sælger måske ikke er værd at handle med hvis det er et problem?)

Slutteligt ville jeg høre om nogen havde et bud på hvad sådan et ur med alt tilbehør ca. bør koste?

Er der andet jeg bør være opmærksom på?

Håber i vil tage jer tid til at svare på mine sikkert ret banale spørgsmål.

På forhånd tak, peter
Svar
Urværket i 14060 er Rolex Caliber 3000, der ikke er kronometer certificeret. I 14060M ligger der Rolex Caliber 3130, der er kronometer certificeret.

Jeg mener ikke at man kan fornærme nogen ved at få uret kigget på hos en Rolex AD! Ikke hvis sælger har rent mel i posen...
İmage
Svar
Citat:Urværket i 14060 er Rolex Caliber 3000, der ikke er kronometer certificeret. I 14060M ligger der Rolex Caliber 3130, der er kronometer certificeret.

Ahh, tusind tak for det!

Mvh. Peter
Svar
Rolex Caliber kan dog godt være kronometer certificeret, det er det f.eks. i Explorer 14270...

I øvrigt er det først fra 2007 at 14060M er kronometer certificeret. Dog har alle M-modeller det samme urværk.

God jagt!
İmage
Svar
Er "M" ikke uden dato? Og "uden M" med dato?
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
JohnFyn Skrev:Er "M" ikke uden dato? Og "uden M" med dato?
Mig bekendt er 14060 uden dato - hvadenten det er "med M" eller "uden M".
Svar
Samme ur, men forskel i værk.

ref. 14060 1989-99 Cal.3000
ref. 14060M 1999- Cal.3130

Hvis det skal være med dato er det ref. 16610
Svar
M står efter sigende for Modified (movement)
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)