Seiko M796
Jeg er egentlig så småt gået i gang med at samle på Seikos Marinemaster ure - eller rettere, de som jeg kan få råd til over tid Icon_e_wink Nu er jeg imidlertid gået lidt på kompromis med samlingens Marinemaster overskrift, idet jeg bare måtte have en M796 da jeg så den ... og hvorfor så det ?

Egentlig, så synes jeg, at uret burde være indeholdt i Seikos Marinemaster serie. Desværre, så valgte Seiko at lade modellen udgå i 1998 - altså året før Marinemaster brandet blev lanceret. Modellen blev så erstattet med en efterfølger, som stort set byggede fuldstændig videre på M796´s meritter - dog udformet mere som et instrument, end som et ur.

Uret er spækket med alle de funktioner, som en dykker har brug for, og samtidig, så er det smukt forarbejdet og har en super wrist presence. Knapperne er super lækre at betjene - man føler at man "trykker i smør". Manualen er lige så tyk som et gedigent sagprosaværk, og alting omkring uret udstråler "super Seiko" Icon_e_smile

M796 har en bror, som hedder M795. Eneste forskel på de to modeller er, at M796 opererer med meter og celsius, imens M795 er feet og fahrenheit versionen. Uret er udført i stål, og har en vægt på 135 gram uden rem. Målene er imponerende 48mm i diameter, 54mm lug to lug og 17mm i højden. Ud over alle de dykkerrelaterede funktioner, så fungerer uret også som ur, vækkeur og chronograf Icon_e_smile

Kom gerne med din ærlige mening - dels om uret, men også om, hvorvidt det passer ind i min samling. På forhånd tak for de tilkendegivelser der - forhåbentlig - kommer Icon_e_smile

Jeg har monteret den på Nato rem. Jagten på en originale gummirem er gået ind.
İmage

Produceret i december 1997 - min ældste Seiko Icon_e_wink
İmage

Pusherne er lækre at betjene. Finishen er blank på siderne og poleret på overdelen. Facet kant er der også blevet plads til.
İmage

Den føles super lækker på armen ... den har et eller andet over sig, som jeg ikke helt kan sætte min finger på ... Icon_e_smile
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Jeg er mest til analoge ure, men denne tjener jo et formål som dykkercomputer så den har klart sin berettigelse i din samling.

Desuden så er den da ret pæn af et digital ur at være, den sorte kant på fronten synes jeg giver den et professionelt look, hvilket jo naturligvis også er det Seiko er gået efter.

Thoms
Svar
Jeg synes det er totalt lækkert det ur, også selvom det er elektrisk.
Spørgsmålet om det passer ind i din samling synes jeg kan besvares med et stort og klart ja!
Selvom det stilmæssigt adskiller sig fra det du egentligt koncentrerer dig om, så er det altså stadigt et dykkerur.
Det ur vil altid pynte i en seiko dykker samling.
Mvh

MrSeikoChrono
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)