Seiko er på rov!
Hejsa

Har efterhånden handlet en del på engelsk Ebay. Har købt lidt Seiko ure og har ellers generelt holdt øje med markedet på Seiko ure i DK og Europa.

Opdagede her for noget tid siden at der forholdsvist pludseligt blev ryddet op i sælgere af Seiko ure, især på Ebay.

Begyndte at maile lidt frem og tilbage med en af dem jeg havde købt Seiko ure af, og vis tillid jeg har fået.
Han fortalte at han og flere andre var blevet "truet" med retssag og bøder af Seiko Corporation, til at stoppe med at sælge Seiko ure, som følge af reglerne om varehandel inden for EU. Nærmere betegnet det faktum at man ikke må sælge Seiko ure i EU, som er importeret uden for EU's grænser.

Han fortalte også at langt de fleste som sælger Seiko ure på Ebay får deres ure fra enten mellemøsten eller USA, så de stod i samme situation.

Kan se at der stadig sælges ulovligt parralelimporterede Seiko ure på visse danske webshops, internetaktioner, og såmænd også på Ebay.
Min pointe er egentlig bare, at hvis i tænker på at købe et Seiko ur i en internetbutik eller på internetaktion, så tjek lige med sælger hvor han har fået uret fra.

Samtidig dækker garantien på uret ikke hvis det er ulovligt parralelimporteret. Seiko vil ikke røre disse ure, også selv om du selv betaler for reparationen.
Svar
Jeg skal ikke sige om du har ret mht. e-bay (UK), men jeg synes generelt at det er en lidt underlig holdning fra Seiko's side. Der er jo netop ikke tale om PARALLELimport, idet en stor del af urerne slet ikke kan købes ved en aut. Seiko-forhandler i eks. Danmark....de modeller jeg er på udkig efter er nogen som "kun" kan købes i Japan og måske US mm.

Set fra Seiko's side er det en god forretning at "nogen" i UK indkøber ure i Japan og sælger på nettet i Europa....at de ikke vil lade deres garanti dække forstår jeg ikke - men det er jo ikke "raket-videnskab" så enhver nogenlunde urmager kan vel "reppe" på en Seiko.......
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Jeg har det lidt som JohnFyn, at Seikos politik på området undrer mig en del ... sådan er det jo nu engang. Citizen er lysår foran Seiko på serviceområdet, så i mine øjne, der har Seiko en del at lære ... Icon_redface

Når det er sagt, så køber jeg da gerne både brugt og nyt Seiko, ligesom jeg ogås køber både i Japan, USA, Tyskland og UK. Så længe uret er ægte, så er jeg ligeglad med, i hvilket land jeg køber uret. Har jeg brug for reparation, så går jeg til Peter Halse, og betaler med glæde for besøget Icon_e_wink

Til tider ønsker jeg et Seiko ur med international garanti, og så køber jeg fra en Seiko Select Shop - og helst i Japan ... men det koster jo det skidt, så det kan ikke blive hver gang Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)