Svar: 254
Tråde: 27
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg kom i snak med en fyr i som bar en Speedmaster Split second. Jeg har aldrig set den før, eller hørt om den. En vist ikke så kendt model ?
Split second kaldes også rattapante.
Den aktuelle model er baseret på Speedmaster automatic; men den virkede større i diameter.
Er der nogle der har erfaringer med denne model ?
Hvad ville en second-hand pris ligge på ?
Tak for jeres tid
•
Svar: 729
Tråde: 40
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Det er et meget fedt ur. Det ligner meget Mars X-33 uret i kassen. Skiven er en carbon skive. Uret er blevet produceret i flere forskellige ref. med rem, lænke og forskellige skive farver. Værket er baseret på valjoux 7750 og er COSC certificeret. Jeg mener uret kostede 28000 i sin storheds tid og var blandt andet M. Schumacher choice i et par år. Brugt priserne svinger meget og det afhænger selvfælgelig af stand og tilbehør osv. Jeg har selv haft en i en kort periode som hverdags ur men blev træt af at der ingen dato var og det efter min mening fejlen ved dette ur. Jeg ærger mig selvfølgelig i dag over min afsked med uret.
Hvis man tager samligner det med IWC Pilot Dobbechronographen så får man meget ur for pengene.
Idag koster Omegas Rattrapanter over 67.000 men så er de også bygget på F.P 1285 værker.
•
Svar: 254
Tråde: 27
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Tak for det detaljerede svar, Columbo
•