Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg bruger alle mine vintage ure fra tid til anden.
Min erfaring er at de generelt er robuste. Mit Seamaster 120 fra 1968 er pt uret der er med når jeg er mest aktiv - jagt og hundetræning osv. Det har en cal 565 - og det er nok noget af det bedste automatiske værk der er lavet mht. funktionalitet og robusthed.
jeg har enkelte ure som er i så fin stand at der helts ikke må komme en ridse og dem bruger jeg kun til pæn brug, kontor og lignende.
og så har jeg et enkelt som jeg aldrig har brugt endnu (NOS) - men lænken er dog tilpasset mig og en eller anden dag kommer det vel også på - en helt særlig dag skulle det gerne være!
Men helt generelt - Omege Vintageure tåler brug! Kun hammerautomaterne mener jeg man bør undgå at bruge når man er meget aktiv.
vh Baun
•
Svar: 720
Tråde: 122
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
min kone går med et SUB fra 91

det bruger hun hverdag og hun er super gald for det
jeg går med mit nye indkøbt GMT 2 LN
•
Svar: 5
Tråde: 3
Hej igen
Mange tak for jeres interesse! Men så vil jeg gerne spørge igen ...
Hvad med reservedele til en 1680? Kan man få plexiglasset? Hvordan repareres makører og visere, hvis tritiumen bliver voldsom beskadiget?
Med venlig hilsen
Søren
•
Svar: 77
Tråde: 8
Jeg er mest øm over mit 1675, men tænker selvfølgelig også at det er jo et Rolex, og sker der noget kan det vil fixes.
Men alligevel, når man går rundt med et ur der er mere end 40 år, så ta'r vi det lige lidt roligt.
Jorler
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
cult Skrev:Hej igen
Mange tak for jeres interesse! Men så vil jeg gerne spørge igen ...
Hvad med reservedele til en 1680? Kan man få plexiglasset? Hvordan repareres makører og visere, hvis tritiumen bliver voldsom beskadiget?
Med venlig hilsen
Søren
Jeg ved meget lidt specifikt om 1680 men mon ikke man kan få plexi til det - det ved andre men:
Visere og markeringer og skive må ganske enkelt ikke blive voldsomt beskadiget. Det kan hvis det er slemt kun fixes med ny skive, nye visere, ny tritium eller SL i viserne osv og så er det jo ikke det samme ur længere.
Hvis man er bange for det, se ved jeg ikke hvad man skal med uret, med mindre det er en del af en meget fin samling hvor det ligger bedst fast i box.
Man skal jo være ganske langt ude for at få skadet det så slemt, hvis man undlader at bruge det ved de lejligheder hvor det kan forekomme (sejle - svæmme - slagbore- ishockey og hvad ved jeg) men har det på til helt dagligt brug.
Jeg vil fastholde at ure skal bruges - med hensyn til lejligheden - og kun i extreme tilfælde tilbringe hele tiden i en box.
vh
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Man kan sagtens få dele til 1680, men tritium dele skiftes med luminova dele og dermed forringes samleværdigheden på uret

Jo mere oprindeligt jo bedre. Rolex er så snu at deres replacement dele sjældent er identiske med de oprindelige og det spotter samlerne. Oprindelige modeller er selvfølgelig dyrere end ure med mange replacementdele.
Så skifter du skive og visere på et 1680 falder prisen på grisen ca. 5-7 k.
/Mads
•
Svar: 122
Tråde: 26
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 2
Har selv en 1675 fra 68/69, og den er KUN til pænt brug....!
På arbejdet, sidder der en ny 16600 SD på håndledet idet jeg har et hårdt arbejde som har brug for et hårdført ur.
Vintage skal man passe på med....De er super flotte hvis man bruger dem nænsomt.
God jul
•
jacob jensen
Unregistered
Pæn beater stig01
•