6R15-værket
Hej urvenner,

Når vi taler mekaniske ure foretrækker jeg den type hvor man både kan trække dem op manuelt og stoppe sekundviseren (hacke den).

Da jeg vil udvide min Seiko-samling påkalder 6R15-værket naturligvis sin opmærksomhed, idet der her både kan hackes og trækkes op manuelt.

Der kommer en blå Sumo snart, men hvad er der ellers at vælge imellem hvis man vil ha 6R15 værket?

Laver Seiko eventuelt andre værker der kan hackes og trækkes op, og jeg mener ikke spring drive, MM, men nogle modeller, der kan købes til menneskepenge.

Ha en god søndag.

Mvh.
Thomas
Svar
Sumo´en var Seikos første 6R15 værk med skruekrone. Deraf fulgte lidt start vanskeligheder, hvor Seiko fik sendt nogle partier afsted, hvor der var problemer med håndoptræksfunktionen. Sjældent, at Seiko laver sådan en fejl Icon_e_confused

Nedenstående ure er ret "dressy", men alle med Seiko 6R15 værk:

SARB-serien (Bl.a. "Alpinist")
SPBR-serien ("Premier" urene)
SCVS-serien ("Spirit")

Du kunne også forsøge at få fingre i den udgåede SCVF serie (divere). Det er med high beat 4S15 værk.

Går du vintage vejen, så har 6105B hack funktion men ikke håndoptræk. (Tak til Jens for info Icon_e_wink )

Alternativt, så har Citizens automatics håndoptræksfunktion. Hvorvidt de hacker kan jeg ikke lige huske ...
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)