Svar: 20
Tråde: 9
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Den kan poleres væk med keramisk ovnplade rens.
Michael
•
Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
•
Svar: 742
Tråde: 27
Enkelte producenter coater deres glas så coatingen får stort set samme hårdhed som selve safirglasset, dvs. vi faktisk taler diamantpasta for at få slebet det væk.
Jeg kender dog ikke til hårdheden på omegas coating.
Thomas
•
Svar: 955
Tråde: 58
Jeg har prøvet at købe diamantpasta, men det ridsede mit safirglas, selv med den fineste 0,5my.
Det kan jeg ikke anbefale!
Jeg ved at man kan polere refleksbehandlingen af, på en polermaskine. (sådan en urmagere har)
•
Svar: 2,247
Tråde: 247
Hvorfor så ikk smide den til en urmager, i stedet for at risikere at ødelægge glasset....
plus aura plus, telle est la vie.
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
...Eller købe et vintage ur med plexi

De kan poleres med autosol, tandpasta eller polywatch og se ud som ny. Smadre man det koster det 200-300 kr. for et nyt glas. Sorry det var et sidespring, men trods alt en fordel ved vintage frem for nyt.
Jeg vil også anbefale at får en urmager til at klare processen. Det kan være en giftig sag og et nyt glas koster kassen.
/Mads
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Mads Gjødesen Skrev:...Eller købe et vintage ur med plexi
De kan poleres med autosol, tandpasta eller polywatch og se ud som ny. Smadre man det koster det 200-300 kr. for et nyt glas. Sorry det var et sidespring, men trods alt en fordel ved vintage frem for nyt.
Jeg vil også anbefale at får en urmager til at klare processen. Det kan være en giftig sag og et nyt glas koster kassen.
/Mads
ja ja ja og ja til det første - og til det sidste også ja - og hvordan kan man i øvrigt være sikker på at ridsen kun er i coatningen - selv safir glas kan ridses - men OK det er da absolut muligt det kun er coatningen
vh
•
Svar: 729
Tråde: 40
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Hej. Uret har tilhøret mig i tidernes morgen såvidt jeg husker og den eneste måde jeg kan anbefale man fjerner coating på er ved at få en urmager til at polere det væk. Det er hårdt og kræver de rigtige værktøj/midler/maskiner osv.
•