Hvad finder du spændende ?
Jeg har har gået et stykke tid og tænkt på selve værket i mine ure.
Men jeg ander ingen ting om dem, jeg ved heller ikke hvad der er et godt værk og hvad der er mindre godt.

Så tænkte om i ikke kunne sige hvad for værk i finder spændende og hvorfor.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Jeg ved ikke om du kender denne artikel jeg fik lavet for et par år siden. Den summerer meget godt min indgangsvinkel og erfaring:

[url]"http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=277">http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=277[/url]

/Mads
Svar
Det er sandelig et stort spørgsmål, men jo ikke derfor mindre interessant.

Fra begyndelsen for 5-6 år siden var jeg kun intereseret i om uret var manuelt eller automatisk....

Men siden er interessen for at vide hvad der er inde i ure bestemt øget.

Det er ikke så meget hvor "fint" det er (alle Omegas in house værker er ret fine) men mere historien i dem - hvornår blev de lavet - til hvike serier og hvad var det i markedet der gjorde, at man måtte udvikle et nyt værk.

Min samler interesse er derfor også mest rette mod at have de forskellige serier og modeller repræsenteret!

Cal 26x
Cal 28x
Cal 34x
Cal 35x
Cal 410
Cal 47X
Cal 49x
Cal 50x
Cal 55x
Cal 56x
Cal 6xx
Cal 75x

Cal 321
Cal 861
Cal 865
Cal 980
Cal 1041

Bare en hurtig liste der er flere, men for at illustrere....

vh Baun
Svar
Jeg tror jeg prøvet at læse det mads har skrevet.
Det ser i hvertfald spændende ud.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
El primero værket fra Zenith synes jeg er spændende. Det slår 36.000 gange i timen og det er der vist ikke andre automatik kronografer der gør. Bla. på dén måde er værket specielt, og det synes jeg var spændende. Det var en vigtig parameter i mit urvalg.

- Michael
Svar
Michael B Skrev:El primero værket fra Zenith synes jeg er spændende. Det slår 36.000 gange i timen og det er der vist ikke andre automatik kronografer der gør. Bla. på dén måde er værket specielt, og det synes jeg var spændende. Det var en vigtig parameter i mit urvalg.

- Michael
Jap - første automat kronograf med seriøs kvalitet og fast beat - et klart valg hvis man vil være seriøs inden for Kronografer

Rolex som vi ha det skal være let at servicere, fjernede datoen og speedede det ned og puttede det i Daytona - Hurra dog (nå - man skal jo respektere deres filosofi

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)