Seamaster 200, tilsyneladende med "Rolex Visere" -
Jeg fandt denne her på Ebay - ikke fordi, jeg har tænkt mig at byde, men ser den ikke temmelig underlig ud !???

Rolex visere
Mærkeligt udseende bezel
Lænke uden Omega mærke

Men alligevel sælges den "med papirer" ??

Er det et falsum eller et sammensat ur (endda med dele fra et andet mærke) eller har der virkelig fandtes sådan en Seamaster ??

http://cgi.ebay.de/Orig-Omega-Seamaster-...dZViewItem
Svar
Er også selv falden over den og bed netop mærke i lænken, men jeg tror det er folde spændet der er skiftet ud, for resten af lænken ligner da en omega.
Men ja mystisk med viserne.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Jeg prøvede lige at google "Seamaster 200" og fandt faktisk billeder, hvor det ser ud som om, at den viste bezel er ægte nok.

Men der er vist ingen tvivl om, at viserne er fusk - på de billeder, som jeg fandt, svarer urets originale visere til dem, der er på den sorte 2254.50.00 - altså "sværdviserne".

Du har ret i, at remmen ser ægte ud - også i forhold til de billeder, jeg fandt. Men der plejer da at være et Omega mærke på låsen.

Link til billede og specs: http://images.google.dk/imgres?imgurl=ht...f%26sa%3DN
Svar
Den første generation af "pre-Bond" havde godtnok "Mercedes-visere" men dem her er godtnok ekstremt patinerede og passer slet ikke til skiven. Selve lænken ser god nok ud, men spændet er nok skiftet til et noname. Hvis jeg skulle købe uret skulle viserne byttes med et nyt sæt og spænde skiftes til originalt. Og uret er quartz, bum bum.... hvis vi lægger nye visere og spænde oveni er prisen vist ved at være der. Men spændende hvad den ender i.
--
Tommy
Svar
Ja, men hvis man vil ............. så skal man til at skynde sig !! Icon_e_smile

Omkr. 20 minutter igen ........... TUKJÆR !!!!! Icon_e_wink
Svar
Så blev den solgt (vist til en tysker) for € 252 !
Svar
Lænken og låsen er original nok.
I låsen er der en "bule" og der har været en lille guldplade med Omega logoet. Disse plader blev i starten kun limet fast, og defor mangler de engang imellem.
Visere også originale, men i den tilstand vil jeg tro at uret har haft en vandskade, de helt rustne. Der er sjovt nok heller ingen billeder af værket.
İmage
Svar
Fra 88 blev de lavet med mercedes viserne og en gang i starten af 90 erne blev de ændret til nogle sværd lignende visere som også sidder på quartz modellen.
Svar
Hej

De ændrede visere kort tid før James Bond modellen.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)