Seamaster 300 - lykke - men med små skår i glæden
#1
(tak for tidligere svar på 70/80 Geneva aut ur)

Jeg har netop købt et omega seamaster 300 - 2254. - fik hakket 2K af udsalgsprisen hos forhandleren efter lidt "købe her og nu 5 minutter i lukketid" pres. Mit første "rigtige" ur-køb - og jeg er glad som en gris - men endnu ikke en dyt forstand på ure.

Men nu nager en tanke mig efter jeg opdagede, hvad jeg mistænker for en fejl i skiven?

I selve den bølgede skive - er der en lille knop på en af bølgerne - (næsten ud for 1000 ft. skriften) - som ligner en "maler løber" - ca. 1/2-1/4mm forhøjning/ rund sort knop på bølgen (lidt vanskeligt at bekrive eller tage billede af). Kender nogen til sådan en på seamester skiven?

Har forhandlereren solgt mig en 2. sortering - og findes noget sådan indenfor Omega?

Bag på året sidder en lille rød "forsegling" i urkassen/og baglåget (ca. 1/2-1 mm i omkreds) - gør det altid det på nye Omega'er?

Nogen erfaringer og viden?

İmage
Svar
#2
Jeg tror ikke der findes nogen form for 2. sortering på omega's ure, men derfor kan der jo godt være en fejl på skiven.

Det er noget jeg ville gå til forhandleren med, uanset om du har fået rabat eller ej, så skal uret være i orden også kosmetisk.

Ud fra det billede du har vedhæftet er det ikke til at se, der skal nok et bedre makro fotografi til.

Thomas
Svar
#3
Er det samme ur som det her?

http://www.vintageure.dk/desktopdefault....4&tabid=26
Svar
#4
DigitAl@n Skrev:Er det samme ur som det her?

http://www.vintageure.dk/desktopdefault....4&tabid=26

Er købt fra nyt hos forhandler i kbh.
Svar
#5
Jeg kan heller ikke se noget på det billed du har vedhæftet. Men det er noget du skal gå til din forhandler med. Hvor har du købt det? PS tror ikke der noget inde for ure, som hedder 2. sortering.
Svar
#6
2. sortering findes ikke indenfor urbranchen.
Gå ned og tal med dem, hvor du har købt det. Medbring dit garantibevis, for hvis der er noget, så sender de den nok ind til Omega.
İmage
Svar
#7
Hej

Anden sortering findes ikke hos Omega, så hvis der er fejl i skiven bliver skiven byttet, men ejer man et gammelt Rolex med en fejl i skiven kan prisen sommetider være meget højere end en med en perfekt skive.

MVH Peter
Svar
#8
hej ikke et ord om din urskive men den røde maler plet er så omega kan se om der er nogle der har været inde i uret. og det er på alle nye omega ure . fedt ur har selv et er super glad for det . og tillykke med det. hilsen peter g
Svar
#9
peter g Skrev:hej ikke et ord om din urskive men den røde maler plet er så omega kan se om der er nogle der har været inde i uret. og det er på alle nye omega ure . fedt ur har selv et er super glad for det . og tillykke med det. hilsen peter g

Tak for svar. Tænkte nok at den røde "maler-plet" havde en naturlig forklaring og funktion (jeg er som sagt helt grøn). Skiven må jeg simpelthen snart ned og høre om (men prøv lige at holde dit under skarpt lys, vend og drej det - og tjek om der dukker en lille forhøjning/rund plet op lige til højre for "cronometer og 300m/1000ft) (jeg blir' sgu ved med at fable om det).
Hvorom alting er - så er også meget meget glad for mit ur!!!
Svar
#10
hej igen jeg skal nok prøve at kikke men det bliver først torsdag (imorgen) jeg ved ikke hvor du bor eller kan vi mødes også kan du se mit. du kunne også sende dit tlf . nr det er nemmer at side med uret og snakke hvor det er der er noget galt du kan sende dit tlf. til mig på mail. som er <!-- e --><a href="mailto:petergrane@mail.dk">petergrane@mail.dk</a><!-- e --> hilsen peter g
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)