25-05-2008, 08:34 PM
|
Omega Geneva - 80'erne - en fake?
|
|
25-05-2008, 08:52 PM
Hej
jeg kan se at bagkassen er skruelåg. Det bedste ville være om du kunne få din urmager til at løsne det - og tag så et par billeder at værket, så man kan se hvilken cal. det er. Jeg har set den type Omegaer før, omend udseendet er lidt usædvanligt. Ligner en 70'er ting. Remmen sidder også fast som på de traditionelle Dynamic modeller, integreret under bagkapslen, hvilket iøvrigt efter nærmere eftertanke måske får mig til at tro at bagkapslen kun holder remmen, og måske skal man ind i uret forfra..... hilsen d.loncar
25-05-2008, 09:32 PM
Kender det ikke umiddelbart, men den type er altså ikke lavet i replika eller som fakes vil jeg påstå - så jeg tror den er helt original, men det skal nok via en urmager for at være sikker (kROGNOS/mØLBAK cph ELLER Halse Horsens.
Jeg er dog 99,674 sikker på det er originalt ud fra min første begrundelse. Og det at man ikke har lavet replika har i høj grad at gøre med den kendsgerning at de ofte kun åbnes via fronten med glasset, og at faconen er så klart 70/80 er - og nok ikke det mest sælgende, men du får hvad du ser, og det er sikkert helt OK - og usædvanligt for mig, hvilket også KAN tælle på positiv siden vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
25-05-2008, 11:40 PM
hannover_dk Skrev:Kender det ikke umiddelbart, men den type er altså ikke lavet i replika eller som fakes vil jeg påstå - så jeg tror den er helt original, men det skal nok via en urmager for at være sikker (kROGNOS/mØLBAK cph ELLER Halse Horsens. Jeg kunne godt lide at vide hvad du har at have de sidste 0,326% i vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
25-05-2008, 11:47 PM
Baun Skrev:Jeg kunne godt lide at vide hvad du har at have de sidste 0,326% iJeg overvejer muligheden for en "FavreTralalaLeubra-migetellerandetsteddetklør" kaliber 6248, men som du forstår - er det ikke nogen stor mulighed - jeg tror den absolut den er OK. Er du forresten som MR Omega med på at give et skud på at den viste nok er absolut OK? vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
26-05-2008, 12:35 AM
Det er helt utænkeligt at den er fake.
Omega symbol og design på bagkasse passer fint - og den måde at at montere rem på visse Dynamic er unik for Omega mig bekendt. så jeg siger 99.9% sikker på Omega- det sidste 0,1 % er hvis nogen laver fis med os! vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
26-05-2008, 09:27 AM
hannover_dk Skrev:Baun Skrev:Jeg kunne godt lide at vide hvad du har at have de sidste 0,326% iJeg overvejer muligheden for en "FavreTralalaLeubra-migetellerandetsteddetklør" kaliber 6248, men som du forstår - er det ikke nogen stor mulighed - jeg tror den absolut den er OK. Jeg siger tusind tak for vurderinger til baune og hannover, med yderst kvalificerede input.... - dejligt... så er jeg den lykkelige ejer af to omega ure så vidt!! Svigermor bevarer også sin "stjerne" (beklager hvis uret skabte kløe et vist sted) |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)