Pam 87
Hej, en hurtig forespørgsel på Paneristi medførte dette svar ;

"the cool guys had a nack for giving nicknames to "out there" models

the 64 was the first out there Big Luminor case and it was Da Bomb ----- Italian for La Bomba

Don't remember who exactly came out with this.....

This watch was HOT from the beginning.

I very much regret selling mine"

Så mit umiddelbare gæt, var ikke helt ved siden af. Navnet hørte oprindeligt til Pam 64 - men det har så hængt ved de næste modeller af 1000m urene, med små ændringer efter skiverne.
Jesper
Svar
Hej

Tak for hjælpen, med hensyn til La Bomba, den originale La Bomba må så være Pam 64, og så må min være den blå La Bomba. Icon_e_biggrin

MVH Peter
Svar
Hej Peter, det er også sådan jeg tolker det, men uanset navn - størrelse - skive er det stadig et lækkert ur - nu mangler der bare lidt billeder.

LJK
Svar
Hej LJK

Så skal jeg lige have fat i min fotograf, så vi kan få nogen ordentlige billeder, for jeg er hverken god til at tage dem, eller til at sætte dem ind, her på forummet.

MVH Peter
Svar
Det er nu kun pam 64 der går under navnet La Bomba men nogen koger rundt i betegnelserne og derfor kommer 87´eren ofte også med det navn. PAM 64 adskilder sig fra PAM 87 ved at være LE i 500 stk, have sort skive med sølv sub sec mod 87´erens helt blå.

Ellers er urene stort set ens. Et af mine favorit PAMs Icon_cool

/Mads
Svar
Ja stort tillykke. Icon_e_smile
Svar
Hej

Så er det nok derfor den kaldes for Blue La Bomba, og ikke bare La Bomba. Icon_e_biggrin

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)