X-33
Det er nok ikke autobud du oplever du.

Hvis et ur står til ex 100 $ i sidste bud, og du byder selv 250 $ - så kommer prisen til at lyde på 105 $ = 5$ forhøjning (hvis den er over 100 - under er det mindre forhøjninger, over 1000 større mener jeg).

Når så din nabo byder 110 for at overgå de 105 han ser som sidste bud i Ebay - så sætter auktionen prisen til 115 - som stadigt er dit bud for du har jo sagt 250 $ og varen er stadigt din - indtil en eller anden byder op over de 250 du har angivet.

Når det sker, står varen til 255 $ og du får en email om at du er overbudt.

Metoden er helt den samme på almindelige auktioner. Hvis du beder Bruun og Rasmussen byde på et maleri og siger 15000 kr - så starter de det op med deres minimumsvurdering - ex 5000 kr - og hvis ingen byder over - så får du det for de 5000 og ikke de 15.000 du har givet dem som max

Hvad der derimod er almindeligt er såkaldte snipers - sniskytter, som sidder og byder 6 sek inden auktionen slutter. De håber derved at undgå at lokke andre intresserede med op - men deres indsats mislykkes jo, hvis den som har budt allerede, har et bud væsentligt over det den står til.

Så opnår sniperen bare at få at vide han bød for lidt - men ind imelem lykkes det givet. Et af trickene er at klikke på antal bud, og se om den der har højeste bud nu også er det sidste bud. Hvis det ikke er det, så står det klart at der ligger en længere nede i rækken med et bud over det som varen står til.

Mit råd: Byd det det du vil give - hverken mere eller mindre, og fold så hænderne og vent og se hvor det ender. Er du heldig får du det til mindre end det du egentligt er beredt at betale og har budt - og du risikerer ikke i de døende minutter af en auktion at lade dig gribe af ludomani og byde op bare for at vinde.

Just my 5 penny
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej hannover (John?)

Du har måske ret - det virker som om du har undersøgt det, men det er bare ikke det jeg oplever....der går "ingen" tid fra jeg har bud til det nye bud kommer - og jeg byder kun de der 50$ over...
Jeg har også en grænse og vil ikke over den...så derfor stopper jeg hvis det ikke lykkes...nu har jeg "ventet" 48 år, så et par uger fra eller til Icon_e_smile

Mvh
John
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
JohnFyn Skrev:Hej hannover (John?)

Du har måske ret - det virker som om du har undersøgt det, men det er bare ikke det jeg oplever....der går "ingen" tid fra jeg har bud til det nye bud kommer - og jeg byder kun de der 50$ over...
Jeg har også en grænse og vil ikke over den...så derfor stopper jeg hvis det ikke lykkes...nu har jeg "ventet" 48 år, så et par uger fra eller til Icon_e_smile

Mvh
John
Jep John nemlig
Det kan jo også være der er så mange bydere eller en der sidder og kigger hele tiden - det vil jeg slet ikke afvise. Jeg troede bare du oplevede at der stod ex 105 - og når du så bød, så gik den ikke, fordi der allerede var en der var over de 105 - men hvis du bud gør igennem, så sidder dr en og byder løs - eller måske via auto som man også kan - så du kan sagtens ha ret
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hejsa -

Hold øje med auktionerne over en længere periode og du vil opdage at salgs-prisen er mere eller mindre den samme hver eneste gang. Tjek sælgernes historik, og find lignende ure de allerede har solgt. Så kender du pris-niveauet indenfor for få $5. Vil du ikke gi' det så glem det, og find andre alternativer.

Vil du byde, så sæt en øvre grænse for hvad du vil give, byd et og ikke én krone/$/£ mere.

Chancen for at gøre en KNALDHAMRENDE god handel er minimal på eBay. Der er ganske enkelt alt for mange købere om buddet.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)