Chronostop
Kiggede lidt på urene her mens forum har været sat ud af spillet i et døgns tid og tænkte at jeg lige ville vise mit underhånds/driver chronostop. Syntes den ligger meget tæt op ad den i Antiquorium; (Det er mit det øverste Icon_e_wink )
İmage
İmage
Svar
Igen en Vintage Omega, som jeg gerne vil have i samlingen. Også gerne bruge - og ville nyde at bære.

Jeg har jo den anden model (hvor kl. 12 er på plads) og husker det som en fornøjelse at have på. Den er stadig ovre ved Krognos - den må f..... blive flot!

Men igen... kønt kan man vel ikke ligefrem kalde det - eller?

En Constellation Pie Pan er køn. Den er smuk. Den er en øjenfryd.

Disse meget specielle Omegaer fra 66-67 og frem i 70'erne er mere karekteristiske, specielle og usædvanlige - end egentlig kønne. På en måde har de alt det der skal til for at blive samlerobjekter.
  • Da det er lidt sportslige ure - er en del ret smadrede - så de fine eksemplarer er sjælne
    Der er ikke produceret alt for mange - de er allerede lidt svære at finde
    De skiller sig ud fra mængden
    De kommer fra en velkendt og højt estimeret producent

I virkeligheden har de vel samme potentiale som Rolex'es sportsmodeller og det ville ikke undre mig om de sammen med Speedmaster serien, vil blive mere og mere eftertragtede.

At visse af dem så er nogle klodser at bære rundt på..... gør det jo endnu mere lækkert, at få sit 60'er Seamaster med lækker læderrem på igen. Så noget godt er der også ved det.

Tak for gode billeder. Det er lige hvad jeg kan lide!

vh Baun
Svar
Skulle også lige prøve det der med at fotografere på en flot baggrund.
Min konklusion er, at jeg bør anskaffe mig et kamera.
İmage
Bortset fra det lidt kiksede billede (mindst dårlige ud af 9), så er Seamaster Chronostop'en et dejligt ur.
Den har fulgt mig gennem 38 år, som eneste ur, fået en skændig behandling og har så ellers gjort hvad den var lavet til:
"at vise hvad klokken var." Uden at kny eller nogensinde at have været forbi en urmager.
Det var den, der vakte min ur interesse, og startede det hele.
I hele den lange brugsperiode har jeg ikke skænket det en tanke, at uret måske hører til blandt de større.

Var ellers på vej til at protestere overfor Baun, der skrev: "At visse af dem så er nogle klodser at bære rundt på..... "
- Men så sammenlignede jeg den med Flightmasteren. Og næh, Seamasteren er såmænd ikke væsentligt mindre.

Den Seamaster 105.004 jeg har været på informationsjagt efter, er så til gengæld betydeligt mindre.
Den kan næææsten dække Flightmasteren's glas, så den er opgivet.

Sjovt, som tilgangen til urverdenen kan påvirke opfattelsen af stor eller lille.
Med venlig hilsen
Geodoc
Svar
Baun Skrev:Disse meget specielle Omegaer fra 66-67 og frem i 70'erne er mere karakteristiske, specielle og usædvanlige - end egentlig kønne. På en måde har de alt det der skal til for at blive samlerobjekter.
  • Da det er lidt sportslige ure - er en del ret smadrede - så de fine eksemplarer er sjælne
    Der er ikke produceret alt for mange - de er allerede lidt svære at finde
    De skiller sig ud fra mængden
    De kommer fra en velkendt og højt estimeret producent
I virkeligheden har de vel samme potentiale som Rolex'es sportsmodeller og det ville ikke undre mig om de sammen med Speedmaster serien, vil blive mere og mere eftertragtede.

vh Baun
jeg tror du har ret. I hvert fald får uret begejstret omtale i dette link
[url]"http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=3471122&rid=0">http://forums.timezone.com/index.php?t= ... 1122&rid=0[/url]

Med venlig hilsen
Geodoc
Svar
Je hører vel til dem der synes de er samlerværdige fordi de ike er almindelige og de er Omega.
Horologisk synes jeg vel ikke værkerne er det mest fantastiske - og om de er klodsede er jo rent en smagssag - i mine øjne nok lidt - ikke bare størrelsen, men den der cushion facon.
Omvendt giver det dem jo netop deres 70er look, og jeg er imponeret over de ex vi har set her.

Lidt synd at fyren fra timezone linket ikke fik de gamle tritium visere med tilbage - det tager lidt at historiens vingesus bort når den er med hvide luminova visere, og de gamle så faktisk ud til at kunne fungere ret fint.

Ellers strålende arbejde hos Omega i Schweiz - som jeg synes alt jeg ser de har "genskabt" er

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:....Lidt synd at fyren fra timezone linket ikke fik de gamle tritium visere med tilbage
- det tager lidt at historiens vingesus bort når den er med hvide luminova visere, og de gamle så faktisk ud til at kunne fungere ret fint.

Ellers strålende arbejde hos Omega i Schweiz - som jeg synes alt jeg ser de har "genskabt" er
... Har ofte læst på Timezone, at dersom man ønsker dele (viserere/skive) bevaret i forbindelse med reparation, så skal det udtrykkeligt specifiseres.
Det er nok en professionel holdning hos Omega, at dersom et ur får udstedt et certifikat om renovering på fabrikken, så skal det se så godt ud som muligt.
Synes du rammer hovedet på sømmet med formuleringen "genskabt", for jeg kunne sagtens have, både levet med... og været glad for de gamle visere.
Med venlig hilsen
Geodoc
Svar
Absolut rigtigt. Hvis man afleverer en Omega (eller en Rolex) til en AD og ex Omegaen går til Swatch group og Schweiz, så skal man inden gøre meget klart hvad man ønsker bevaret - også få bekræftet om det er OK man får det gamle glas - eller visere eller hvad det måtte være med retur. Man risikerer et nej, men så kan man tage stilling til om det er dem der skal pille ved det
Så helt korrekt, bed om at få ting bevaret hvis i vil være sikre.
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Til det Seamaster "JEDI" jeg har købt, og som har været en tur i Schweiz, hørte også en pose med alle de gamle dele fra uret som var blevet skiftet. Der er alt fra små skruer til skiven over pushers og krone i den lille pose. Så ved jeg ikke om det har været et ønske der har været givet overfor Swatch Group, eller det er blevet normal fremgangsmåde?
Svar
Næsten som i gamle dage (før du var født Benny) når man hentede folkevognen fra værksted - så lå den gamle udstødning og varmekasserne og hvad ved jeg og grinte til en når man hentede bil

Jeg ville absolut be om at få ting retur og ikke stole på det var ny praksis, og det ville da i alle fald være nyt. Jeg mener det samme gælder Rolex, beder man dem ikke lade være med at skifte, eller om at få ring retur, så er det bare at leve med det der sker.
vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)