Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Givet Likes: 0
Er det muligt og trække et Planet Ocean op manuelt? Og hvis ja, hvordan gøres det? Vil også gerne vide ca. hvor længe man skal trække det op, for at det er fuldt optrukket? Og kan man ødelægge noget ved at trække det op for længe? Jeg skimmede lige manualen igennem, men synes ikke jeg fandt svarene på mine spørgsmål.
•
Svar: 336
Tråde: 20
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Ja, det kan du godt.
Du skal skrue skruekronen løs fra kassen, så kan du trække uret op manuelt, ca. 25 omgange på kronen, så er det fuldt optrukket. Du kan ikke trække et automatik uret over, men lad være med at trække for hurtigt op, dele af automatikken løber med når der trækkes op manuelt.
Husk at skrue skruekronen til igen. Garantien dækker ikke vand i uret, hvis du glemmer at lukke kronen..
/Tommy
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Du skruer kronen ud af den position hvor den står for at være vandtæt. I denne position kan uret trækkes op.
Om det kan trækkes helt op ved jeg ikke - men det kan ikke trækkes over.
Et manuelt ur - fx. en Speedmaster med 48 timers gangreserve giver jeg normalt ca 35 omgange før det er trukket helt op.
Mine Automatiske ure giver jeg som regel lige 10 omgange, når jeg tager dem på - så har de lidt at tærre på de første par timer!
vh Baun
•
Okay, bare så jeg lige forstår det rigtigt. Jeg skal kun skrue kronen ud og ikke andet? Den skal ikke klikkes ud i første position, inden jeg begynder og trække den op?
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
nix kun ud så den ikke er låst vandtæt - og når du spænder igen - så lad være med at bruge magt - den skal bare ind til du mærker den sidder godt
vh
•
Svar: 336
Tråde: 20
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
ja
Når du har skruet kronen løs, står den i optræksposition.
Trækker du den 1 hak ud, er kronen i datostille position, og trækker du den yderligere 1 hak ud (yderste position) er kronen i viser stille position.
/Tommy
•
Got it! Tak for hjælpen!
•