Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
DonWerner Skrev:Ja, alt under ca. 20 USD skal ikke fortoldes. De har det de kalder for en bagatel-grænse, så den smuttede lige igennem. 
Egentlig utroligt at grænsen ikke ligger meget højere. Jeg mener en pakke til 30 $ eller rundt 150 kr giver noget med 45 kr i told og moms - og det kan da umuligt dække administrationen ved indkrævningen, bogføringen og fordelingen. Ret godnat
vh
•
Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
hannover_dk Skrev:DonWerner Skrev:Ja, alt under ca. 20 USD skal ikke fortoldes. De har det de kalder for en bagatel-grænse, så den smuttede lige igennem. 
Egentlig utroligt at grænsen ikke ligger meget højere. Jeg mener en pakke til 30 $ eller rundt 150 kr giver noget med 45 kr i told og moms - og det kan da umuligt dække administrationen ved indkrævningen, bogføringen og fordelingen. Ret godnat
vh
Der kommer jo også håndteringsgebyret som pr. 1/1-08 er steget fra 75 kr. til 150 kr. pr. pakke. Det beløb skal du ligge til de 45 kr. - altså ender du med samlet at skulle betale 195 kr. i told & moms for en pakke til 150 kr. eller 30 USD. Totalen bliver 345 kr.
Men jeg er dog fuldstændig enig med dig, det er stadig rent godnat.
•
Svar: 585
Tråde: 91
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
YES - 11 cent blev den budt op i, men så var værktøjet også mit !
(Dertil komme så 9,99 dollars til transport - men ca. kr. 48,5, det kan næsten ikke skuffe.

Sogge
•
Svar: 196
Tråde: 19
DonWerner Skrev:Ja, alt under ca. 20 USD skal ikke fortoldes. De har det de kalder for en bagatel-grænse, så den smuttede lige igennem. 
Nu skal du passe på med at love for meget. Grænsen er 22 Euro, men der skal stadig betales moms af beløb, der overstiger 80 kr. og dertil kommer et fortoldningsgebyr (selv om man ikke skal betale told, når det holder sig under 22 Euro...). Så det kan altså hurtigt gå hen og blive to eller tre gange så dyrt, hvis pakken bliver taget i tolden.
•
Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Jeg har endnu ikke oplevet at få taget en pakke i tolden som var deklaret til 20 USD eller derunder, og jeg har fået sendt
mange pakker fra USA til Danmark, så jeg tør godt love Sogge at den ryger lige igennem.
•
Svar: 585
Tråde: 91
Japs - D.Werner fik ret. Ingen told - men den var godt nok lang tid uner vejs. However NU er den her, og hvad skal jeg så bruge den til. Er der nogen der har links til eksempler på lænkeskift eller anden anvendelse afværktøjet?

Sogge
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Der er sjældent told på småværktøj.
MVH Peter
•