Rolex frohandler
Jeg har lige været inde på Rolex.com og så listen over forhandlere.
Der så jeg at der ikke er nogen i Danmark?
Hvorfor er Klarlund ikke på listen?

MVH Tobias
Svar
Tobias Skrev:Jeg har lige været inde på Rolex.com og så listen over forhandlere.
Der så jeg at der ikke er nogen i Danmark?
Hvorfor er Klarlund ikke på listen?

MVH Tobias

Listen på Rolex's site er over lokale repræsentationer for fabrikken. Dvs. distributions centre. Mange lande har istedet direkte forhandlere der køber direkte ved fabrikken. Danmark er een af de lande, og dermed står de ikke på (den mangelfulde) liste.

Mvh Morgan
Svar
Som Rolex kører det i DK er faktisk ret smart. Altså hvor hver enkel AD faktisk er importør. Dermed undgår de en lands-importør som fordyrer processen, samtidig med at de har 100 % kontrol over hver enkel AD. Tit er det importøren der kontrollere forhandlerne og derigennem mister producenten lidt magten over detailhandlerne.

Nu kan Rolex kontrollere hver enkel AD og er der problemer bliver de bare strøget af listen. At blive AD er ikke myntet på butikken men på en person. Sælges butikken i Odense feks. mister den dermed AD status. Den nye ejer skal så ansøge om dette og det er bestemt ikke let at komme gennem nåleøjet.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Som Rolex kører det i DK er faktisk ret smart. Altså hvor hver enkel AD faktisk er importør. Dermed undgår de en lands-importør som fordyrer processen, samtidig med at de har 100 % kontrol over hver enkel AD. Tit er det importøren der kontrollere forhandlerne og derigennem mister producenten lidt magten over detailhandlerne.

Nu kan Rolex kontrollere hver enkel AD og er der problemer bliver de bare strøget af listen. At blive AD er ikke myntet på butikken men på en person. Sælges butikken i Odense feks. mister den dermed AD status. Den nye ejer skal så ansøge om dette og det er bestemt ikke let at komme gennem nåleøjet.

/Mads

Det er en model som Rolex har arbejdet på de sidste 10 års tid. Den eneste region der til sidst ikke "ender" sådan er USA, pga. importlovgivningen der.

Det er igrunden meget lig med hvad f.eks. BMW fabrikken / forhandlerne har lavet af struktur.

M
Svar
Tak for svarene, så blev jeg også lidt klogere i dag Icon_e_biggrin
Svar
Undskyld min uvidenhed.... men hvad betyder AD'er. Icon_redface

På forhånd tak

Mvh Marwin
Svar
AD = authorized dealer = autoriseret forhandler.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)