Tja nyt brugt måske..
Hej alle

Efter jeg er kommet herind har jeg opdaget at quartz ure ikke er noget... man har... så derfor måske har jeg solgt mit seamaster quartz...( har solgt det.) Så nu må i jo fortælle hvad jeg så evt skal købe i stedet... Hva kan jeg få for 10000 til 12000 kr... brugt...(får jo ikke noget nyt til de penge) hvad er ikke så godt..., hvad er godt.. ?? vil dog lige sige jeg vil ha omega... selvom jeg hat læst og hørt om mange andre... Glæder mig til nogle forslag... Icon_e_biggrin
Svar
Til 10-12 K

Hvis jeg skulle købe eet ur ville det helt uden videre betænkning blive en Omega Speedmaster prof.

İmage

Men jeg ville nok vælge at købe 2 ure istedet for et. Jeg ville købe et gedigent stålur til daglig brug. Smag og behag er jo forskellig, men jeg er til dress ure så noget i denne retning:

İmage

Og så et smukt guldur (Fx guld på stål) til lejligheder hvor det passer bedre:

İmage

Og blot for at undgå spekulationer - er de 2 Constellations ure, er ure jeg har haft - og som nu er solgt, så dette er ikke en salgstale, men jeg kan sige at de blev solgt til en pris under 12 K for begge!

vh Baun
Svar
Jeg kan ikke være mere enig med Baun - i hvert fald i den første del af hans indlæg. Icon_e_wink

Grundene til at vælge en Speedmaster er mange, har sakset et tidligere indlæg:

En Speedmaster Pro er det ultimative ur:
1. Det er et meget smukt ur - man kan blive ved med at se på det.
2. Ingen andre ure har en historie, der bare kommer i nærheden af Speedmasterens.
3. Et lækkert værk 321/861
4. En mekanisk holdbarhed, der er dokumenteret af NASA
5. En nu 50 årig modelhistorie uden mange modifikationer.
6. Det er til at komme til for menneskepenge
7. Du kan finde et ur fra din søns fødselsår
8. Manuel optræk - du får et forhold til uret
9. Reservedele kan stadig skaffes, skal ikke sendes ud af landet hvis rep.
10.Det er verdens bedste ur

I dit prisleje skulle det nok kunne lade sig gøre at finde en cal. 861.

Ikke noget med mark X, automatic eller Schumacher-serie her!

Kigevt. på vintageures køb/salg-sider. Så er du nogenlunde sikker på ægtheden af både sælger og vare.

Flere har gode erfaringer med køb af Speedmaster på f. eks. Ebay - jeg har ikke - derfor køb her i DK.

Jeg kan ikke se, hvor du bor i landet, men brug evt. de urmagere, der findes på vintageure.dk - og kig på emnet "good guys/bad guys" her på hovedforum

God fornøjelse med jagten -

Klaus
..nothin' but the blues
Svar
Ingen tvivl om at Speedmaster er et godt valg. Det er kvalitet og historie, men man betaler også for navnet.

Jeg vil anbefale en søgning på "Til salg"-siden. Så kan du se udvalget. Der fås mange Omega'er i prisklassen, men også f.eks. Rolex, (TAG) Heuer, Breitling, Fortis, Zenith, og sikker mange mere. Alternativt tag forbi f.eks. Krognos eller Mølbak eller hvad der findes rundt om i landet. De har sikkert også noget interessant liggende.

Men ideen med to ure er nu heller ikke tosset Icon_e_wink
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)