Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Så ville jeg da lade dem skifte hos en Omega forhandler - hvis han har konstateret det allerede. Men det koster jo lidt naturligvis - når det er en hel rem - selvom det er noget der går stærkt - spørg ev Mølbak eller Krognos om de kan klare det - det er sikkert billigere
•
Svar: 16
Tråde: 7
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Så ville jeg da lade dem skifte hos en Omega forhandler - hvis han har konstateret det allerede.
Jamen jeg ved jo ikke om det er noget man normalt gør ved et 15 år gammelt ur? Hun undersøgte ikke nogen af dem der sad i remmen. Kun den der var knækket, og der er jo andre muligheder end "alder", der gjorde at den knækkede.
Men ér en total udskiftning af alle stifter, noget man bør gøre med mellemrum?
Mvh
Jasper
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Jeg vil også mene at 15 år er meget tidligt og synes sjældent det er stifterne som laver problemer, mere at kæden bliver løs i det grundet slid på stifter og først og fremmest led. Hvis du er i nærheden af Krognos eller Mølbak, (se hoved sitet for annonce) så kan de afgøre det. Det bør enhver urmager i øvrigt hurtigt kunne, og du kan jo selv se om den de tager ud virker tyndslidt visse steder (den er det givet ikke over hele længden, så hvis den er slidt er den generelt uensartet. Egentligt tror jeg ikke de nødvendigvis skal skiftes. Det er jo bare umuligt at sige uden at se remmen, og du vil jo ikke tabe uret. Ofte kan de inderste stifter være med små skruer, og de andre til at trykke ud
vh
•