Nye stifter til "pre-bond"
Hejsa.

For anden gang på 1 måned knækkede der en stift i mit Seamaster fra 1992. Så jeg går ud fra, at det mest sikre er, at få udskiftet dem alle, eller er det en tilfældighed?

Men hvor kan jeg evt. købe sådan et sæt?

Mvh

Jasper
Svar
ØH - hvilke stifter - til remmen??

Så har du da kun to og du har skiftet den ene og nu er den anden knækket og klar til skift, så hvordan mener du mon med dem alle - det må næsten være i et stål armbånd du mener. Det må du så lade en urmager kigge på hvis du ikke selv kan se om de er slitte

Hvis det er læder remstifter så bør alle urbutikker kunne klare det, inkl de som normalt bare bytter batteri på quartsmodeller Icon_e_smile Hvis det er til stålarmbånd må du nok ind til en Omega forhandler og få set på remmen (eller en god vintage ure butik type Krognos eller Mølbak som kan vurdere det. Det lyder som en sjælden fejl
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Så har du da kun to og du har skiftet den ene og nu er den anden knækket og klar til skift, så hvordan mener du mon med [i]dem alle - det må næsten være i et stål armbånd du mener. Det må du så lade en urmager kigge på hvis du ikke selv kan se om de er slitte[/i]

Ja, det er til en stålrem. Den eneste måde jeg kan vurdere dem på, er vel tage dem ud? Og det har jeg desværre ikke værktøj (eller evner) til. Icon_e_biggrin Den urmager der skiftede den, der knækkede sidste gang, bemærkede, at det netop måske var på tide at skifte dem alle. Ikke at de havde dem på lager, da de ikke er aut. Omega forhandl. Det er dér jeg har ideen fra Icon_e_wink

Mvh

Jasper
Svar
Så ville jeg da lade dem skifte hos en Omega forhandler - hvis han har konstateret det allerede. Men det koster jo lidt naturligvis - når det er en hel rem - selvom det er noget der går stærkt - spørg ev Mølbak eller Krognos om de kan klare det - det er sikkert billigere
Besøg min blog om ure!
Svar
Så ville jeg da lade dem skifte hos en Omega forhandler - hvis han har konstateret det allerede.

Jamen jeg ved jo ikke om det er noget man normalt gør ved et 15 år gammelt ur? Hun undersøgte ikke nogen af dem der sad i remmen. Kun den der var knækket, og der er jo andre muligheder end "alder", der gjorde at den knækkede.

Men ér en total udskiftning af alle stifter, noget man bør gøre med mellemrum?

Mvh

Jasper
Svar
Jeg vil også mene at 15 år er meget tidligt og synes sjældent det er stifterne som laver problemer, mere at kæden bliver løs i det grundet slid på stifter og først og fremmest led. Hvis du er i nærheden af Krognos eller Mølbak, (se hoved sitet for annonce) så kan de afgøre det. Det bør enhver urmager i øvrigt hurtigt kunne, og du kan jo selv se om den de tager ud virker tyndslidt visse steder (den er det givet ikke over hele længden, så hvis den er slidt er den generelt uensartet. Egentligt tror jeg ikke de nødvendigvis skal skiftes. Det er jo bare umuligt at sige uden at se remmen, og du vil jo ikke tabe uret. Ofte kan de inderste stifter være med små skruer, og de andre til at trykke ud

vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)