Så skete det!
Så fik jeg svar. Han skrev, at serienummeret er 2164xxxx Jeg ved ikke hvad de x'er i slutningen betyder, men det kan være i ved det?

Jeg tror jeg vil se tiden an. Han bor i Malmø, og udover det faktum, at han overhovedet ikke vil forhandle med prisen, så vil han også have 150 kr. for et eller andet bankgebyr, og min. 200 kr. for fragt... Det kan godt være jeg er naiv, men det virker som en masse ekstraudgifter, som jeg ikke lige havde set komme. Jeg må se om han ikke bliver lidt medgørelig med tiden...

-Rolf
Svar
Det lyder som om du har fået værk nummeret og ikke serienummeret fra bagsidens inderside faktisk. Det siger så ikke ret meget ud over alderen på værket/uret. Du kan jo se om han vil gi dig serienummeret som beskrevet, hvis du stadigt er interesseret.

De med bankgebyr og forsendelse, det koster det jo sikkert, så det er ikke usædvanligt - og ikke specielt dyrt i forhold til det normale

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja, jeg ved faktisk heller ikke rigtigt hvorfor vi skriver værk produktionsnummeret som fx. 2167xxxx - når det er 21675678

Måske et eller andet med, at man vha. nummeret kan identificere uret som man ejer præcist, hvis det skulle blive stjålet. Men præcis hvad en bruger herinde kan have ud af nummeret?

de første 4 cifre er nok til at tidsbestemme produktionstidspunktet så det er det vi oftest skriver og så de 4 x'er for at vise at der er 8 karekterer ialt.

Omega har for mange forskellige skive design til at man kan afgøre ægte / uægte udfra det. Når jeg skriver at Joseph har en, som denne mener blot samme type.

Om den er ægte skal fgøres udfra andre kriterier. Skriftstype, placering, nøjaktighed i symetri og den ultimative test er at afmontere skiven for at se bagpå om timemarkeringer mv. har været taget af.

Jeg tror måske ikke at ret mange ville ofre en ret dyr redail på en Omega Seamaster 600 - og det vil koste noget ekstra at lave en red cross! Men som sagt jeg ved det ikke.

Rolf, du skulle kigge ind, ved lejlighed, jeg tror du magler at holde modellerne i hånden. Der er ret stor forskel på at have en 600 og en 30 mm i hånden. 30 mm er alt i alt noget større og ofte også mere charmerende - mere ur vil jeg sige.

Jeg kan godt lide den der Red Cross, men hvis jeg ønskede mig en virkelig klassisk Omega til den pris, ville jeg nok vælge en 30 mm. De findes i fin stand til den pris.

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)