Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Når kompetente personer mener at COSC certificeringen, som jo vist nok betyder at uret skal holde sig inden for ca +- 5 sek i døgnet er det rene barnemed i 2007, må man vel kunne forvente, at et nyere Speedmaster ret nemt kan trimmes ind til at gå mellen -2 og + 4 sek.
Eller hvad? Ellers forstår jeg ikke at COSC skulle være en anarkronisme!
vh Baun
•
Svar: 417
Tråde: 62
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
hannover_dk Skrev:Det skal bestemt kunne justeres bedre- og det skal Omega vel klare, Hvis næsten nyt betyder under 2 år - så burde det være over garantien - selv om det måske er grænse tilfælde med 8 sek. Jeg ville leve med det og jeg vil mene at du skal være fint tilfreds når du kommer ned omkring 5 sek - og så helt 5 sek for hurtigt. Jeg tror som ikke der er forskel på hvor nøjagtigt Omega og Rolex kan stilles
Hvis næsten nyt betyder under 3 mdr gammelt, så ville jeg helt bestemt vente med at justere til du har gået over 3 mdr med det, det skal gåes til
vh
Jo det er kun 2 mdr. gammelt. Vidste ikke det med man skulle "gå det til".
Nå men nu er det hos Omega i Hellerup hvor de har værksted så må vi jo se. Klarlund mente der var ubalance i værket da de efter at ha prøvet at justere det gange stadig ikke hjalp.
Angående præcision så har jeg lige fået mit Sub tilbage fra service og det vinder max 1 sek. nu pr 24 timer !!! Så når jeg så lægger det på siden om natten er det faktisk fuldstændigt præcist. Fantastisk !
•
Svar: 453
Tråde: 36
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Næste gang du får uret tilbage, så tag det roligt ang. tidstagning. Gå med det i nogle uger før du begynder at tage reelle præcisionsmålinger på det. Der kan være meget stor forskel på om uret er gået til eller ej.
Men held og lykke med det. Og tillykke med den fine justering af dit Rolex.
Mvh. Martin
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Værket kan snildt trimmes ind til at gå efter COSC. Eftersom Klarlund ikke har kunnet det, er der som det også skrives, en fejl i værket. Havde de benægtet at der var en fejl og sagt at det ikke kunne gå mere præcist kunne jeg se problematikken. Her er tale om en defekt som bliver rettet u/b uden brok fra leverandøren. Om en COSC test ville kunne have nuppet værket eller om defekten er opstået efter en evt. COSC skal jeg lade være usagt. Men fejlen viser jo netop at leverandørerne påtager sig det ansvar, at selv ikke COSC værker SKAL kunne opfylde COSC kravne. Ellers er der tale om en defekt vare. Hvorfor så betale 1500 kr. ekstra for det stykke papir når lev. alligevel garanterer at det går efter COSC. Kan kun være pga tradition...
Omega værkerne kan trimmes ind så de ca. går lige så præcist som Rolex. Rolex har måske en lidt bedre evne til at bevare deres præcision, dog uden jeg har statistisk belæg for dette. Bare mine erfaringer.
/Mads
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Mads Gjødesen Skrev:Hvorfor så betale 1500 kr. ekstra for det stykke papir når lev. alligevel garanterer at det går efter COSC. Kan kun være pga tradition...
/Mads
Det er bare så p.... irriterende at have givet 15-20 K ud på et ur og så skal man rende til urmager - endda flere gange. Om det er 1500 værd?
Efter min mening er en effiktiv og sikker kvalitetskontrol langt mere værd end 1500,00 kr. Det kunne jo også være at kunden havde levet med afvigelsen! Været småirriteret i årevis - og måske have påført værket unødvendigt slid osv.
Om det skal være COSC? Jatak, en uvildig og uafhængelig instans - men gerne med skærpede krav - kunne fx. være +- 2 sek. pr døgn og max afvigelse efter 30 døgn på 30 sek. Noget der batter og noget som vil tælle i hele urverdenen. Mærkeligt at man ikke allerede har indført det, synes jeg!
vh Baun
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Ja snakker vi ± 2 sek. og 30 sek over 30 dage er det en anden snak. Så begynder vi at sortere fra blandt "fårene" og samtidig stiller det større krav til fabrikanterne. Det kunne være 1500 kr. værd.
Klart det er surt at uret har en fejl. Men omvendt er det ikke sikkert at fejlen er opstået i fabrikationen og kan lige så vel være i monteringen hvor en COSC ikke kunne have afhjulpet den. Husk også på at under een procent dumper COSC så sandsynligheden for et "mandagsur" er lille. Lad os få en skrappere COSC eller noget mere egen kontrol a la JLC 1000 timers test af hele uret. Det er de ekstra kr. værd.
/Mads
•