Udskiftning af quartz urværk til mekanisk værk på Seamaster.
Kære alle.

Har et Omega Seamaster 300 M Quartz som jeg har købt tilbage i 1995, da det endnu ikke var blevet et "Bond" ur. Jeg havde dengang et Rolex Sub., men manglede et ur som kunne følge mig i militæret. Her var det vigtigt det var med Batteri med større sikkerhed for korrekt tidsangivelse og uden mulighed for at få det stillet under de missioner i udlandet jeg har været på.

Men nu er den tid forbi og uret har jeg ikke båret de sidste 5 år, men det går stadig som smurt og uden det store tidstab.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide, om det ville være muligt at udskifte værket til et mekanisk???? Og hvem der så eventuelt kunne gøre det????

Håber nogen kan hjælpe mig.

Regnvejrs hilsner fra

Torben
Svar
Det tror jeg er umuligt rent fysisk. Desuden matcher skiven heller ikke idet det mekaniske er COSC, som også står på skiven. Det er batteri modellen ikke. Så du ville ende ud med en frankenstein. Sælg dit quartzur og køb det mekaniske i stedet. Det andet bliver en fuskerløsning og i sidste ende langt dyrere.

/Mads
Svar
... desuden er vinduet til datoskiven også placeret længere mod centrum på quartz modellen.
When you wear a JLC, no one doubts it’s real... When you wear a Rolex, everyone doubts it’s real.
Svar
...hvilket betyder at quartz værkets diameter er mindre end det mekaniske. Det betyder jo så at det er komplet umuligt med mindre man skifter alt pånær kassen. For at den overhovedet kan bruges kræver det så at værkerne er placeret i en værkring og at kasserne er identiske. Lægges værket direkte i kassen er de med garanti ikke identiske.

Summa sumarum: Dum ide (læs dyr)... Icon_e_wink

/Mads
Svar
Det var også bare en tanke. Ville alligevel ikke kunne få mig selv til at ændre på mit Seamaster, der ligger for mange oplevelser i det ur.

Tak!!!!!

Torben
Svar
Hej

Jeg kan 100% tilslutte mig ovenstående svar, det kan ikke betale sig, men er dog muligt.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)