Stowa
Jeg er faldet over Stowa, en tysk producent som tilsyneladende udelukkende sælger via en hjemmeside.

Navnlig Marine Original ser i mine øjne godt ud, men har nogen af jer hands-on erfaring med Stowa?

[url]"http://stowa.de/shop/cgi-bin/lshop.cgi?action=showdetail&wkid=31489&ls=e&nc=1182458874-31762&rubnum=marine&artnum=marineoriginal&file=&gesamt_zeilen=Tshowrub--marine">http://stowa.de/shop/cgi-bin/lshop.cgi? ... ub--marine[/url]

mvh Per
Svar
Endnu et gammelt tysk navn, muligvis på nye hænder, men jo en overskuelig hjemeside hvor de klart redegør for hvilke værker, ex i den du ser på Unitas 6498 movement with blued screws, screw balance, a swan neck regulator and a Côte de Genève som et godt prøvet værk, og uden at kende finish ud over beskrivelse, lidt svært at sige mere om det.
Godt i alle fald at de beskriver og viser maskinen, alt for mange nye skriver det ikke, men ville ha skrevet noget med Handwound Stowa Caliber xxx - hvilket simpelthen er mangel på information (fra mange andre, men her skrives klart hvad hver ur indeholder)

Pænt ur er jeg enig i, og ca 5000 kr tror jeg den lå til. Nok til den høje side synes jeg, men omvendt, kender jeg ikke deres finish overhovedet.

Stowa er som fabrik gammel, og har i princip altid stået for ret basale ure . men nu kan det sagtens være nye ejere der har navnet

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Stowa er et ganske godt gl. tysk mærke med en ok historie og ikke blot et nyopstartet "internet ur". De hørte til blandt IWC, A. Lange & Söhne, Laco og Wempe der som de eneste der lavede WWII pilot ure. Jeg har ikke stået med uret mellem hænderne, men ud fra billederne ser det rigtig fornuftigt ud.

Værket har fået en imponerende tur, hvis man sammenligner med prisen. Geneve striber, blå skruer, svanehalsregulering og ikke mindst balanceskruer fortæller at værket virkelig er blevet forfinet meget. Finishen ser ganske nydelig ud.

Typisk koster de ufinisherede Unitas ure mellem 3.500-5.000 kr. Her får man så et flot finisheret et af slagsen til samme pris. Kasse, skive og visere ser også fornuftigt ud.

Summa sumarum vil jeg mene der er rigtig meget value for money her. Så køb du roligt uret. Jeg tror ikke du bliver skuffet.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)