Tillykke med det Benny....
Det er jo en rigtig Omega klassikker.
26x og 28x værkerne er vel Omegas mest anvendte manuelle værk overhovedet. Det startede i 1939... - fra ca 1943 med stødsikring. Det har udviklet sig fra 260 til -69 med lille sekundviser og fra 280 til -86 med stor sekundviser. Det er 30 mm i diameter og derfor er urene aldrig helt små - vel fra 34 mm op til omkring 38 tror jeg.
Hvad må man give - ja det er jo også det klassiske spørgsmål.
En forholdsvis lille Seamaster 30, på fx 34 mm, som er poleret og ikke har noget særligt at vise frem... kan vel købes fra 2 K, mens et flot eksemplar på 35-6 mm med "sjæl og den bedste søhest bagpå i god stand ligger vel typisk omkring 3 K. Er den større er den også dyrere og nærmer standen sig MINT eller NOS koster de vel over 4 K. - og op mod 5K.
Rem, box, udtryk, bagside, harmoni mellem visere index og skive, og den generelle stand - der er meget der påvirker prisen!
Er de billigere end 2K er skiven som regel ringe og dyrere end 5 K har jeg vist ikke set endnu.
Dette Omega 30 mm er fra før Seamaster (1947) og ret stort
Dette er i near MINT stand fra 1964
Prisen er i min bog den samme. Det første er ældre og sjælnere og har klædelig patina og en meget smuk kasse, som er en anelse større end det andet. Også de meget smukke og lidt sjældne visere (Feuilles) betyder noget.
Det andet her en usædvanlig smuk skive og er i utrolig fin stand. Begge ure ligger mellem 3 og 4 K - efter min vurdering.
vh Baun