Har i nogle forslag?
Jeg har i en periode varmet op til at købe et Rolex Explorer (I) som et all-round dagligt brugs-ur. Der er dog sket det, at jeg er blevet "mæt" af Rolex mærket inden jeg har taget mig sammen til at købe - uden jeg dog har fundet en erstatning.
Jeg håber derfor, at jeg kan få lidt hjælp der kan pege mig i retning af et eller flere alternativer. Jeg har dog nogle krav:

1. In-house automatisk værk.
2. Robust: Det skal visuelt kunne "overleve" selvom det får lidt småridser, og skal kunne klare en tur i svømmepølen.
3. All-round - skal kunne bruges både med slidt t-shirt og jakkesæt.
4. Stål eller titanium (ikke ædelmetal)
5. Lænke
6. Ikke Kronograf
7. Ikke oversize (et sted mellem 36 ~ 40 mm vil jeg tro)
8. I produktion - eller let tilgængeligt NOS.
9. Ikke Rolex

Jeg håber i har nogle forslag - på forhånd 1000 tak

-niels
Svar
LFlex Skrev:Jeg har i en periode varmet op til at købe et Rolex Explorer (I) som et all-round dagligt brugs-ur. Der er dog sket det, at jeg er blevet "mæt" af Rolex mærket inden jeg har taget mig sammen til at købe - uden jeg dog har fundet en erstatning.
Jeg håber derfor, at jeg kan få lidt hjælp der kan pege mig i retning af et eller flere alternativer. Jeg har dog nogle krav:

1. In-house automatisk værk.
2. Robust: Det skal visuelt kunne "overleve" selvom det får lidt småridser, og skal kunne klare en tur i svømmepølen.
3. All-round - skal kunne bruges både med slidt t-shirt og jakkesæt.
4. Stål eller titanium (ikke ædelmetal)
5. Lænke
6. Ikke Kronograf
7. Ikke oversize (et sted mellem 36 ~ 40 mm vil jeg tro)
8. I produktion - eller let tilgængeligt NOS.
9. Ikke Rolex

Jeg håber i har nogle forslag - på forhånd 1000 tak

-niels

Royal Oak / Dualtime ?

Morgan
Svar
Girard-Perregaux Seahawk II, men det er måske en anelse for stort...
Svar
Hvad med din nye "lille" ( 40 mm) Ingenieur fra IWC?

Ref. IW322801

Jens-Kristian
Svar
Nogen prisbegrænsninger?

Blandt de store drenge: Som Morgan skriver AP RO (15300). Ellers VC Overseas (kigger selv på den).

Mid: GP blev nævnt. Ellers Omega (Hour Vision).

Vintage: Hel stri'ven - Omega, Tissot, Certina, Eterna, Lemania, etc.

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Audemars Piguet Royal Oak ref. 15300 vil også være min klare favorit. Det fås ikke bedre. RO Dual Time er med JLC ebauche og dermed ikke inhouse. Samme gælder for VC Overseas. Men ref. 15300 opfylder alle dine krav og er svine lækkert.

Andre alternativer kunne være JLC Master modellerne. Ellers kan jeg ikke lige komme på nogen som opfylder ALLE dine krav. De fleste nyere modeller ligger efterhånden over 40 mm.

/Mads
Svar
Tak for de udemærkede bud - lad dem bare fortsætte. Der er faktisk et par forslag som er gået min opmærksomhed forbi. Det nye 40mm ingenieur kunne være interessant - jeg har været lidt lunken ved den eksisterende model pga størrelsen.
AP RO 15300 kunne med sine 39 mm også være et godt bud. Også en model jeg havde overset da jeg havde en forestilling om a AP's sports ure var voldsomt store.

Gerne flere forslag Icon_e_smile

Mvh
niels
Svar
Jeg er glad for din søgen, da jeg har det på samme måde. Jeg solgte min Explorer 1 til fordel for et PP dress ur. Jeg har siden da luret på et all-round ur af en vis kvalitet. Jeg har ved hjælp fra dette forum og søgen på nettet kommet frem til (selvfølgelig afhængig af prisleje):
AP 15300 39 mm Der er nogen der siger at det trækker skævt på håndleddet. Jeg har ikke prøvet det.
PP Nautilus 37-38 mm. Her er det et spøgsmål om skiven bliver for lille i forhold til "kransen" og om det holder værdien. De store Nautilusèr er nok de met eftertragtedemen nogen skal jo købe de små.
VC Overseas er ganske givet et fund til prisen men af en eller anden grund falder det ikke i min smag.
Med håb om ikke at have stødt nogen
Venlig hilsen
Kristian Johansen
Kristian Johansen
Svar
Ang. RO 15300 ikke sidder godt på håndleddet vil jeg mene det er en smagssag. Problemstillingen går på at den ikke sidder godt på mindre håndled og hvis man bærer uret med meget løs lænke.
Jeg er ikke nogen Arnie og bærer uret med "normal" løs lænke. Uret sidder ganske fint på mit håndled. Jeg har dog ikke båret det i længere tid. Men det afskrækker mig bestemt ikke at købe et. Folk med store håndled brokker sig så over den relativt korte lænke som medfølger. Det betyder at nogen har været nødsaget til at købe ekstra led. Og de er DYRE.

Jeg ville helt klart gå efter 15300. Det tyske urmagasin Chronos vurderer uret som værende "value for money". Det er meget sjældent det sker for et ur i 65.000 kr. klassen. Så helt klart et godt køb i forhold til Nautilus. Jeg venter blot på at brugtpriserne finder et naturligt leje. Det kræver 3-4 år gl. modeller før prisen når det.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)