Svar: 1,193
Tråde: 48
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Så langt er jeg med - og dog...
På de gamle versioner fra ca. 1970 står der 3019 på værket, mens der på de lidt senere (fra?) står 4xxZ (og selvfølgelig 40xx nu om dage).
Hvad skyldes dette?
# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Hej GT.
Jeg har sakset dette fra Klaus Hantens historie om Breitling Chronomat'en her på Vintageure.
"I 1975 blev produktionen af kalibrene 3019PHC og 3019PHF indstillet. Men Zenith var heldig! Firmachefen for Ebel havde i 1981 en drøm om at markedsføre en Chronograph uden quartz helt imod trenden, selvfølgelig med automatisk optræk og han fandt ud af at en urmager hos Zenith, Charles Vermot, havde gemt et betragteligt antal kalibre i skoæsker, selvom det blev ham påbudt at destruere dem af hans dengang amerikanske chefer.
Zenith kom heldigvis hurtigt i schweiziske hænder igen og Ebel fik kontrakten gennemtrumfet og modellen Beau blev en stor succes. Dette kunne Zenith også se og El primero blev genfødt i 1986.
Også Rolex kom på banen og ville genføde den legendariske Daytona - Chronograph med automatisk optræk, og sidst i firserne kørte et modificeret kaliber 3019 PHC fra Zenith i luksusurene, som senere kom til at hedde kaliber 400."
Mvh
Klaus
•
Hej Klaus,
Takker!
# Stefan
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Hej igen,
Mere til EP følgetonen...
Ovennævnte indlæg giver rimelig klarhed over sammenhængen mellem 3019, 400 og 4002.
Men er der nogen, der kender historien bag skiftet fra 400 til 400Z? I midt-firserne stod der 400 på værket, men på ure fra slutningen af 90'erne står der 400Z. Hvornår? Hvorfor?
# Stefan
•
Svar: 320
Tråde: 15
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Lidt detaljer omkring forskellene mellem 400 og 400Z kan ses her:
Jeg mener, der står 400 på værket til og med produktionsår 98 og 400Z fra og med 99.
Mvh.
El Primero...36.000 bph.
I've got Ball's of steel and titanium......
•
Takker - kanon oversigt!
# Stefan
P.S. Som jeg tidligere har sagt, så er dit signaturbillede for LÆKKERT!
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
GTwatch Skrev:P.S. Som jeg tidligere har sagt, så er dit signaturbillede for LÆKKERT!
Det er jeg
helt enig i -skal den ikke vokse lidt med en Zenith mere, de kan jo skubbes lidt mere sammen - eller få en ny kunsig arm?
vh
•
Svar: 320
Tråde: 15
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
hannover_dk Skrev:GTwatch Skrev:P.S. Som jeg tidligere har sagt, så er dit signaturbillede for LÆKKERT!
Det er jeg helt enig i -skal den ikke vokse lidt med en Zenith mere, de kan jo skubbes lidt mere sammen - eller få en ny kunsig arm?
vh
Tak tak
Jeg har faktisk to udgaver af Rainbow S/S (den længst til højre). En 1993 og en 2000 model. Skive layout'et er nemlig ikke ens på disse modeller. Men der skal man have et billede med god opløsnig for at se forskellen
Mvh.
El Primero...36.000 bph.
I've got Ball's of steel and titanium......
•