Speedmaster Tryktest
Hejsa

Jeg har haft mit Speedmaster Pro åbnet, for lige at tage et billeder med mit nye kamera og så tænkte jeg på hvor vigtigt er det med en tryktest og er en sådan test omkostningsfuld og tidskrævende???

vh. Tomas
Svar
Jeg kan ikke give pris, men HVIS du vil ud og dykke med det, skal det pakkes om - og hvis du bare vil have det vandtæt, så rækker det - uden tryktest, men skal du dykke, så skal det testes.
Ellers, og du har skruet bagsiden pænt og ordentligt på og ikke går rundt med hænderne i vand, så fungerer det sikkert

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja, bare der ikke er skidt og hår da du lukkede den, så er der ingen grund til at få foretaget tryktest. Det skal nok holde tæt til at du kan vaske hænder som du plejer.
Nu er Speedmaster jo ikke et dykkerur og vil af den grund nok fraråde at man dykker med det (og selvom det var ville jeg nu nok vælge et billigere, mit Sub kommer aldrig til at dykke). Til det brug vil jeg personligt anbefale/bruge et billigt Casio el. Seiko.
Glemmer aldrig da jeg var på Rhodos og havde meldt mig til lidt dykning med instruktør. Godt nok på max 6-7 meters vand, men alligevel. Bedst som man sidder der i vandkanten slår det mig jeg har glemt at tage uret af. Nå, heldigvis havde jeg været forudseende og taget det gamle slidte Casio med på ferie og tænkte at det røg nok og så skidt med det. Men holdte nu uden problemer Icon_e_biggrin
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!

Svar
Hej

Ja okay. Er det sikkert også at tage bad med den på en gang imellem, fordi nogle gange kan jeg glemme at tage det af nemlig, hvis jeg skynder mig om morgenen???
Svar
Det kan ingen garantere. Har du haft det åbnet, så afhænger det helt af om pakningen var hel og frisk og lå rigtigt da du lukkede det. Ellers ville jeg pakke det om hvis ikke du kan huske at tage det af når du går i bad

Lidt sprøjt betyder sikkert ikke spor

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg skal ikke opfordre nogen til at eksperimentere, men ofte, når jeg får en gammel Constellation eller Seamaster hjem fra auktion tager jeg remmen af pudser/polerer glas og kasse med polywatch. Tører det af med en tør og ren klud.
Herefter får det en tur med tandbørste og flydende håndsæbe. Jeg holder kronen nedad. Efterfølgende bliver det skyllet under den rindende hane (kronen nedad), tørret i et håndklæde og sat til tørring med kronen nedad.

Jeg har endnu aldrig oplever at der er kommet fugt ind i uret - men før eller siden sker det vel....og så må det jo bare tørre Icon_e_biggrin

Vh Baun
Svar
Det skal nok holde tæt selv om det har været åben. Uret er jo relativt nyt og ikke et decideret dykkerur som skal holde store vandtryk ude. Forhandlerne anbefaler altid en tryk-test, så man ikke efterfølgende kan klantre dem for at de har haft uret åben og det derefter er blevet utæt.

Desuden er det jo altid kunden der betaler for gildet, så hvorfor ikke lige lave en tryktest og tage 200 kr. for det. Det har jeg flere gange set, og senest hos Knud Pedersen i ÅRhus ved en verificering af et Rolex. Ingen problem, men kun hvis de efterfølgende måtte trykteste uret. Pris 300 kr. Heldigvis var de flinke hos Hingelberg og klarede verificeringen UB, selv om de end ikke er aut. Rolex forhandler. God service...

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)