Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg skal ikke opfordre nogen til at eksperimentere, men ofte, når jeg får en gammel Constellation eller Seamaster hjem fra auktion tager jeg remmen af pudser/polerer glas og kasse med polywatch. Tører det af med en tør og ren klud.
Herefter får det en tur med tandbørste og flydende håndsæbe. Jeg holder kronen nedad. Efterfølgende bliver det skyllet under den rindende hane (kronen nedad), tørret i et håndklæde og sat til tørring med kronen nedad.
Jeg har endnu aldrig oplever at der er kommet fugt ind i uret - men før eller siden sker det vel....og så må det jo bare tørre
Vh Baun
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Det skal nok holde tæt selv om det har været åben. Uret er jo relativt nyt og ikke et decideret dykkerur som skal holde store vandtryk ude. Forhandlerne anbefaler altid en tryk-test, så man ikke efterfølgende kan klantre dem for at de har haft uret åben og det derefter er blevet utæt.
Desuden er det jo altid kunden der betaler for gildet, så hvorfor ikke lige lave en tryktest og tage 200 kr. for det. Det har jeg flere gange set, og senest hos Knud Pedersen i ÅRhus ved en verificering af et Rolex. Ingen problem, men kun hvis de efterfølgende måtte trykteste uret. Pris 300 kr. Heldigvis var de flinke hos Hingelberg og klarede verificeringen UB, selv om de end ikke er aut. Rolex forhandler. God service...
/Mads
•