Nyt PAM
Hej,

Så blev det min tur til iklæde mig et Panerai. Jeg har lige bestilt et PAM252. Er der andre her der har det, eller er der nogen der kan fortælle mig lidt mere om værk og forventet fremtidig efterspørgsel?

På forhånd tak,

Peter
Svar
Værket er et Valjoux 7750 hvor man har sløjfet kronograffunktionen og modificeret uret til GMT. Værket er identisk med de øvrige non-LE GMT-modeller.

Mht. prisudviklingen og sjældenheden er det svært at spå om. Prisen vil nok holdet det niveau de pt. ligger i. LE-modeller med automatic værker er generelt ikke så eftertragtet som de manuelle LE-modeller. Så jeg tror desværre ikke du skal forvente at priserne eksplodere, som det er set på visse modeller. Så vidt jeg lige husker er der relativt mange til salg nu og det gør jo ikke just prisen bedre.

En indikator for prisudviklingen kan være pam92, som minder meget om dit. Også LE i 500 stk. med samme lynette. De handles pt. ca. 5-7.000 kr. under vejl. udsalgspris i 2004.

Mit bedste råd når det gælder om at købe Panerai med prisstigninger for øje, er at holde sig til historic modellerne med manuelt værk. Enten LE-modellerne, Pre-V, A-serie eller PVD-modeller. Disse modeller har generelt alle Paneristers interesse og prisniveauet har været støt stigende de siden 1997.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)