Rolex Yacht-Master vs Rolex Submariner
#1
Jeg er ny på forum, og ønsker at købe et Rolex. Jeg er nok mest til Yacht-Master. Men det virker ikke som den er attraktiv, der er iværfald ikke mange brugte til salg.
Jeg ved smag og behag, men ....

Rolex Yacht-Master 40mm 16623 vs Rolex Submariner 40 mm 16613
Jeg kigger efter
stål/guld Rolex Yacht-Master 40mm16623 med guld skive.
eller
stål/guld Rolex Submariner 40 mm 16613 med blå skive.

Skal bruges til hverdags ur

Hvilken model/skive(blå/guld/sølv) holder prisen bedst ?
Hvilken Krans holder bedst(sværeste og ridse)?
Svar
#2
Velkommen til forumet Icon_smil

Du skriver at det skal være et hverdagsur.

Submariner'en er oprindeligt udviklet som et "tool watch" og dermed i stål. Guld og guld/stål modellerne er kommet til i 70'erne hvorved disse modeller har fået karakter af dress watch.

Yacht masteren er i bund og grund en Submariner blot med en anden drejekrans og skive, og så i Rolesium (stål og platin). I stål/platin udgaven er den tilpas enkel til at være OK som et hverdagsur - men med guld-drejekrans, hvid skive og guld/stål lænke. Aaarh... Icon_e_wink

Så: hverdagsur = stål = tool watch

Mht efterspørgsel som brugt, vil du nok opleve at blandt vintage-samlere er det kun stål modellerne af Submariner som interessen samler sig omkring.

På brugt-markedet for nyere ure er det mit indtryk at guld/stål modellerne taber relativt mere i værdi end stålmodellerne. Eksempelvis vil du næsten skulle give lige så meget for et brugt Daytona i stål, som du kan få en ny guld/stål model for. Af samme grund vil jeg også tro, at du ville kunne komme af med en stål/platin Yacht Master væsentligt nemmere end med den stål/guld model du overvejer. Blandt de to specifikke modeller du nævner vil jeg mene, at Submarineren i G/S vil være nemmere at komme af med igen til en fornuftig pris - den er mere klassisk end Yachtmasteren i G/S.

Mht holdbarhed på drejekrans - det må andre nok lige verificere, men mit bud er at Submarineren er mere modtagelig for ridser.

God fornøjelse med valget!

Mike
Svar
#3
Hej

Hvis du tænker på gensalgsværdi er Rolex Yachtmaster nok den Rolex sportsmodel der falder mest i værdi, mit bedste bud er nok at købe et nyt Rolex 16610 i stål, med hensyn til ridser i lynetten er Submarinerindlæggene forholdsvis billige at skifte, det er guld og platin indlæggene i Yachtmaster ikke.

MVH Peter
Svar
#4
peter Skrev:Hej

Hvis du tænker på gensalgsværdi er Rolex Yachtmaster nok den Rolex sportsmodel der falder mest i værdi, mit bedste bud er nok at købe et nyt Rolex 16610 i stål, med hensyn til ridser i lynetten er Submarinerindlæggene forholdsvis billige at skifte, det er guld og platin indlæggene i Yachtmaster ikke.

MVH Peter

Må jeg lige bryde ind her i denne tråd og spørge...
Hvad koster det at få skiftet indlægget?
For det er en af de ting jeg er mest bekymret for at ridse.

Mvh. Martin
Svar
#5
Se mærkering med rød.
Er dette noget der kommer på alle modeler????
Så denne annonce på nettet:

Rolex Ref. 116713 Jubilæums GMT Master II DKK 55.000
Bliv en af de første ejere af dette nyudviklede Rolex GMT.
Ikke nok med at ref. 116713 i kombineret guld og stål har fået keramisk drejekrans – som er noget af det mest hårdføre materiale,der findes og nærmest umuligt at ridse – så har denne model også fået nyt værk og endda større skruekrone. Selve kassen har også fået bredere skuldre, skiven har maxi-markeringer og visere a la YachtMaster og .... [Mere]
Svar
#6
Hej

Jeg mener at en udskiftning af lynetteindlæg på 16610 koster et sted mellem 300 og 400 kroner, men jeg er ikke helt sikker.

MVH Peter
Svar
#7
Prøve læse nogle reference her med flotte billeder:

jeg mener at YG har en platinum kranse hvilke gør den mindre stærk end Submariner:

YG:
[url]"http://www.rolexreferencepage.com/yachtmasterreview.html">http://www.rolexreferencepage.com/yacht ... eview.html[/url]
Sub:
[url]"http://www.rolexreferencepage.com/16610reference.html">http://www.rolexreferencepage.com/16610reference.html[/url]

og hvis det er mig, vil jeg gå efter den grøn submariner isted... men det er efter min smag. Icon_e_smile
Svar
#8
İmage

Ja, Jeg så er jeg blevet den lykkelig ejer af GMT-masterII,D-serie (ingen stifthuller), Guld i låsen, SEL-lænke og med den nye type box.
Kikkede på nettet, men ende med at købe det her i DK.

Stort til for alle der gav indput i denne tråd, det ende med en noget anden model, end forvendtet.

Dette er et fedt forum!

C u all JetJoe


[/url]
Svar
#9
stort tillykke
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#10
Hej

Tillykke med uret.

MVH Peter
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: