En tanke!!
Der er noget jeg har spekuleret over!! QUARTZ !

Jeg har i nogen tid tænkt på Rolex Oysterquartz modellen, er det nu også et ur man burde købe som investering?
Her tænker jeg på værket, hvis et automatik værk går i stykker kan delene laves ( hjul/ fjeder ) men hvis et quartz går i stykker tvivler jeg på at den lokale urmager kan fixe det? Nu ved jeg ikke om Rolex ligger inde med quartz værker, så man er sikkert langt ind i fremtiden. Bare en tanke

Venlig hilsen
Rene
Svar
munkOFF Skrev:Der er noget jeg har spekuleret over!! QUARTZ !

Jeg har i nogen tid tænkt på Rolex Oysterquartz modellen, er det nu også et ur man burde købe som investering?
Her tænker jeg på værket, hvis et automatik værk går i stykker kan delene laves ( hjul/ fjeder ) men hvis et quartz går i stykker tvivler jeg på at den lokale urmager kan fixe det? Nu ved jeg ikke om Rolex ligger inde med quartz værker, så man er sikkert langt ind i fremtiden. Bare en tanke

Venlig hilsen
Rene

Vel ikke nogen helt ny ide. Folk har investeret i OQ siden 2001 hvor de holdt op med at producere dem. Quartz værkene repareres generelt ikke. De udskiftes. Rolex producerer dele til deres ure i 35 år efter modellens produktionsstop. Dvs. indtil 2036 for OysterQuartz.

Hvis du kigger efter brugte, må du huske at sørge for den ikke e r overpoleret. 4 ud af 10 OQ'er er poleret helt forkert, og det er typisk umuligt at rette op på. Icon_e_sad

Morgan
Svar
en overpoleret, hvor lynette rager ud over kassen ved kl. 6 og 12, og stifterne ligeledes popper ud af hullerne:

İmage

og en nice i orden:

İmage

som er min og købt med råd og vejledning fra Morgan, da jeg faktisk også havde kig på den anden.

Mikael
Svar
Tak for de hurtige svar, jeg var ikke klar over at Rolex blev ved med at producere dele 35 år efter endt produktion. Det lyder jo mere fornuftigt. Så mangler jeg bare at tage det sidste skridt og købe et.

ps. og til dig Mikael Lange, lækkert ur du har der!! Icon_razz

René
Svar
Hej

Morgan har ret med hensyn til polering, men man kan også snyde lidt, hvis lynetten rager udover kassen fjerner man bare lidt af lynetten, og hvis stifterne stikker ud korter man bare lidt af dem, og så ser den helt rigtig ud, så pas på.

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej

Morgan har ret med hensyn til polering, men man kan også snyde lidt, hvis lynetten rager udover kassen fjerner man bare lidt af lynetten, og hvis stifterne stikker ud korter man bare lidt af dem, og så ser den helt rigtig ud, så pas på.

MVH Peter

Ja, det er relativt nemt. Dog afslører de lodrette facetter når de er overpolerede. det sted hvor de fammer den vandrette facet bliver "blødt".

Et andet sted der tit kommer slid på en OQ er det firkantede stykke hvor lænken sidder fast. Det bliver typisk slidt bredere, og det er også helt umuligt at fikse.

M

Mvh Morgan
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)