Svar: 16
Tråde: 7
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej.
Jeg er på jagt efter et aut. Seamaster.
Jeg har lagt mærke til, at der er utrolig stor forskel på de angivne nypriser. Hvordan kan det være? Det er klart at et ur, der er produceret i 10007 stk. er mere værd end et "normalt", men at nogen angiver nyprisen til at være 18-19.000 mens andre skriver 12-13.000,- for det tilsyneladende samme ur, forstår jeg ikke? Er der lavet flere forskelilge "kvaliteter" af Seamasteren?
Er Seamasteren egentligt pengene værd? Eller er det Bond / Omega navnet og det (for mig) smukke ydre man betaler for? Er der alternativer jeg bør se nærmere på?
Mvh
Jasper
•
Svar: 453
Tråde: 36
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Er du helt sikker på at det er samme ref. nr. af et ur du tænker på?
Omega gik over til deres forbedrede Co-axial værk i Seamaster urene. Dette har de fx gjort på Bond modellen uden at ændre særligt på designet, andet end at have skrevet Co-Axial på urskiven.
Så vidt jeg husker så koster Bond med co-axial 18.600 kr. og den gamle automatic model koster/kostede 13.900 kr. og quartz modellen 11.400 kr.
Sørg for at tjekke reference-nr. på de ure du sammenligner. Jeg tror umiddelbart at det er der den går galt.
Mvh. Martin
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
norman Skrev:Hej.
Jeg er på jagt efter et aut. Seamaster.
Jeg har lagt mærke til, at der er utrolig stor forskel på de angivne nypriser. Hvordan kan det være? Det er klart at et ur, der er produceret i 10007 stk. er mere værd end et "normalt", men at nogen angiver nyprisen til at være 18-19.000 mens andre skriver 12-13.000,- for det tilsyneladende samme ur, forstår jeg ikke? Er der lavet flere forskelilge "kvaliteter" af Seamasteren?
Er Seamasteren egentligt pengene værd? Eller er det Bond / Omega navnet og det (for mig) smukke ydre man betaler for? Er der alternativer jeg bør se nærmere på?
Mvh
Jasper
Om Omega er pengene værd. Og her taler vi om de nyere. Ja det er de. Du får super design, du får super kvalitet. Omega er efter min mening et af de brand der udnytter indkøbte værk bedst - altså finiserer dem lige det de kan bære og så er der jo Co-axial, som er "Only Omega". Herudover får du et brand med super image og historie. Du skal blot være opmærksom på, at du selvfølgelig også betaler noget for alle disse "kvaliteter" - et godt image koster selvfølgelig penge. Det gode er at du får pengene tilbage gennem en bedre gensalgsværdi, men det er selvfølgelig uden betydning, hvis du alligevel beholder uret!
Hvis vi taler om Omega Vintage ure, så er de langt mere værd end de handles for. (det gælder også andre Vintage ure, men især Omega, Zenith og Eterne). Her får du ofte/altid en mekanik som i kvalitet overgår de ure der leveres idag i ure til 10 - 30 K - og sådanne ure kan du erhverve i perfekt stand til 2-8 K - også "sportsmodeller" hvis det klassiske look er for nydeligt!
Find en Omega Seamaster sprotsmodel 60, 120, 200 fra sidst i 60'erne med cal 565 til fx 5-7 K - det er knageme et ur.
Eller et Constellation fra samme periode med 561 eller 564 til 5-6 K - det er kræs og tåler sammenligning med langt finere/dyrere ure!
vh Baun
•