Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Cal. 1120 er et ganske godt og velfungerende værk. Det er baseret på ETA 2892 som er kendt for at være både driftsikkert, velafprøvet og præcist. Derefter har Omega modificeret og dekoreret det. Så pris og kvalitet stemmer fint overens. Her er ikke tale om et in-house værk, men i det prisleje finder man sjældent flotte in-house værker. Så at drage paraleller til dyre in-house værker ville vist være unfair.
Mht. præcisionen er har værket ofte gennemgået COSC. Det betyder at det er testet til at kunne gå relativt præcist.
/Mads
•
Svar: 126
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg har haft et Seamaster (2254.50.00) med dette værk, og jeg må nok sige, at jeg var imponeret over den præcision som værket havde. Jeg gik med uret stort set dagligt gennem et års tid, og det vandt konsekvent ca. 5-6 sekunder.... om ugen! Og dette var gennem hele perioden. Mit nuværende Submariner 1680 (som dog er fra 1979, så det har jo efterhånden også nogle år på bagen) svinger langt mere i afvigelserne, som gennemsnitligt ligger mellem plus 4-8 sekunder om dagen, altså ca. 30 - 60 sekunder om ugen.
Jeg kan jo selvfølgelig have været heldig med mit eksemplar, men det er min opfattelse, at der med cal. 1120 er tale om et robust og solidt værk, med en god præcision.
•