Rolex webside
Hei med jer..

Jeg er ved at planlægge mit næste køb, som bliver et Rolex Sub.. Men har brugt meget tid på at finde ud af hvordan uret hænger sammen med ref numre, lænke osv osv..

Og har nu fundet frem til en webside som jeg synes er meget god, altså for mig..
Det forklarer en hel del om numre i lænken, urkassen, skive design og ikke mindst for mig at vide hvad man skal kigge efter for ikke at falde i en evt fake..

<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.oysterworld.de">www.oysterworld.de</a><!-- w -->

Giv venligst feedback om de oplysninger på siden er ok..?? Icon_e_biggrin

Mvh

Carsten Icon_e_biggrin
Ure er go' stil..!!
Svar
Mange tak for linket Carsten.

Jeg går selv og kigger på Rolex, men det bliver formentlig bare et nyt et, men derfor er det da stadig interessant at kigge lidt derinde.

Jeg synes særligt at det var sjovt at se sammenligningen af Sub 5513 og 14060M. Dog er jeg ret sikker på (efterhånden... da jeg har læst flere forskellige ting) at Sub'en ref. 14060M er 40 mm i diameter og ikke 39 som der står derinde... Om andre oplysninger derinde stemmer har jeg ingen mulighed for at kommentere Icon_e_smile

Er der i øvrigt nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på 14060M og 14060 ?

Mvh. Martin
Svar
Hej

Forskellen på 14060 og 14060M er at 14060 er tritium skive og visere og 14060M er med luminova skive og visere.

MVH Peter
Svar
Pudsigt med de 39 mm...?
Da jeg i sin tid ville have guldkrone på mit 14060, fik jeg også at vide at den "kun" var 39mm og at guldkransen var til 40mm versionen(16613).
Jeg har aldrig hørt det siden...

Det var Lars Bech, som det tidspunkt var ansat hos Klarlund. Han virkede ellers som en kompetent herre...?

Eller hvad???

På Klarlunds egen site står der jo at 14060 er 40mm...

Hmm.....??? Icon_e_surprised

MVH
SK
Svar
Det lyder som en typisk Rolex ting at lave forskel på de to kasser (14060 vs 16613), så man ikke kan ombygge en ikke COSC stålmodel til noget, der ligner en COSC certificeret G/S model......

P.S: Lars Bech er vist stadig hos Klarlund - nu på HQ Vesterbrogade.....
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)