Red sub... 1680
Hej, jeg begyner at få interesse i denne vintage rolex...

Er der meget svært at få fat i en Red Submariner? Jeg mener hvor mange der blev produceret? og hvor meget er handler pris ca.?
Hvor er bedst at finde sådan et? Icon_question
Det ser som at der er rigtige mange fake på marked...
Svar
Utroligt som interessen er steget de seneste par mdr. på disse red subs....

Nej de er såmænd ikke så svære at få fat i. Man skal bare kigge sig godt for. Der findes mange som ikke er helt "fine" i kanten.

De blev produceret fra ca. 1968-1978. Vær dog opmærksom på at de hvidskivede blev introduceret omkring 1973/74. Faktisk menes det at Red Subs fra 73-78 kun blev solgt på det sydamerikanske marked og i meget små stk. tal. Red Subs fra 73-78 er derfor ikke i så høj kurs som dem fra før 1974. Faren for at købe et ombygget hvidskivet er stor. Personligt ville jeg vælge et fra før 74 for at være 100 % sikker på at der er tale om et ægte Red sub. Produktionstallet kender kun Rolex.

Skiven er et andet kapitel. Den findes grundlæggende i tre varianter. Fra 68-70 var teksten 200m/660 ft. Disse er de mest eftertragtede og koster vel fra knap 50 kkr.

2. variant fra 1970-72 var 660ft/200m. 6-tallerne var "åbne". Knap så eftertragtet som 200/660 men stadig i høj kurs. Fås ra ca. 45 kkr.

3. variant fra 1972-74 var med 660ft/200m men med lukkede 6-taller. Mindst eftertragtet men koster ca det samme som dem med åbne 6-taller.

Tjek altid om skiven matcher serie nr. Er uret eksempelvis fra 1970 og har lukkede 6-taller er der noget galt. Skiven kan godt være ægte men sandsynligvis eftermonteret. Vær meget varsom med red subs fra efter 1973 og betal ikke "normal pris" for disse. Chancen for at den er født som red sub er MEGET lille.

Kig også på standen af skive og visere. husk på at skiven ikke kan erstattes og en renovering vil påvirke prisen negativt.

Har uret servicepapirer er uret med stor sandsynlighed 100 % ægte. Det påvirker priserne og kan let forøge prisen med 5 kkr. Originale papirer og bokse forøger let prisen 15-20 kkr.

Det er lidt af en prøvelse at finde et flot red sub og der er MANGE faldgrupper. Men også det der gør jagten mere spændende Icon_e_wink

Her lige et foto af mit red sub fra 1968 med 200/660 skive. En "keeper" med dobbelt servicepapirer, jeg var heldig at finde Icon_e_biggrin

Mads Gjødesen

İmage
Svar
Tak for svaret!!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)