Speedmaster Prof Lænke og bagsideglas
Hej i kundige ur-nørder!

1. Jeg vil høre om I har nogen erfaringer med priserne på en helt ny lænke til min Speedy pro. Min er fra 2003 og den har lænke med modelnr. 840 - men jeg kunne godt tænke mig den lænke der sælges som standart idag, den som er en anelse tykkere og har knaplås åbningen..

2. Er der nogen som har nogle erfaringer med hvad det koster at få sådan et safirglas til bagpladen, så at man kan se urværket.

god aften til alle omega-elskere

vh. Tomas
Svar
Jeg mener lænken koster mellem 3.500-4.000 kr. i løssalg. Peter Halse ved det med sikkerhed mere præcist. Gladbagkassen kan du købe aftermarket for 1.000-1.500 kr. Jeg tror ikke du kan købe en original fra ny, men prøv evt. at forhør dig hos din okale Omega handler eller hos Peter.

/Mads
Svar
hej ja hvad mener du med aftermarket?

og hvor er peter med nogle priser?

Icon_cool
Svar
Hej Tomas

Det kan bedre betale sig for dig at købe et nyt speedmaster med den nye lænke og glasbagkasse, og så har modellen med glasbagkasse iøvrigt også safirglas, men det andet du foreslår er også muligt, men jeg har bare ikke lige priserne her, men dem kan jeg da altid finde, jeg er i øvrigt villig til at tage dit speedmaster årgang 2003 i bytte på et nyt. Jeg er autoriseret Omega forhandler i Horsens.

MVH Peter
Svar
hej peter

Ja det hele lyder ret godt, men jeg kan også forstå at selve løsningen med at sætte en glas bagkasse på min ur, skulle ændre vandtætheden. Desuden har fået uret i bryllupsgave af min smukke kone, så den vil jeg helst ikke af med. Det er også min første rigtige ur, så det bærer jo også en del nostalgi..

Men fristes kan man jo altid! Hvad er prisen på det ur du omtaler som har safir og display back? Er det er af de modeller hvor urværket også er forfinet?

Har du i øvrigt måske bare mulighed for at tage min lænke i bytte for et eksemplar af den nye lænke. Lænken behøver ikke være ny - jeg kunne bare godt tænke mig den nyeste model, fordi den ikke bliver tyndere mod låsen. Den er mere lige i det du ved.

vh. Tomas
Svar
hej Peter

Den model du omtaler, er det den med moonphase, safir glas for og bag??
Du må i øvrigt gerne finde priserne på de første ting jeg omtalte, altså muligheden for den nye lænke og muligheden for en ny display case-back.

vh.
Svar
Hej Tomas

Den jeg omtaler er ref 3573.50.00 med safirglas på begge sider og forfinet urværk til 24100 kroner, månefase modellen har kun safirglas på bagsiden, jeg kan godt tage din brugte lænke i bytte for en ny, men jeg mener at det er en dårlig ide hvis man skal sælge uret en dag for så er det bedst at alt er originalt, så gem den originale lænke, eller køb et ur mere.

MVH Peter
Svar
Hej Tomas

Peter har ret. Hold dit ur originalt. Rent økonomisk er det spild af penge at ændre lænke og bagside, men vigtigst er at holde det ur du fik i bryllupsgave af din kone intakt og som da du fik det.

Jeg kan sagtens forstå at du kunne ønske dig et ur med glas i bagkassen, men i dit tilfælde vill jeg så finde frem til et andet lækkert ur med sådan en bagside - ikke købe endnu et speedmaster. Der er mange andre lækre alternativer - bare spørg her på nettet:

Hvad ville du vælge, hvis du skulle have et nyt ur med glas i bagsiden til xx kr. ? Der vi komme flere gode svar på det.

Jeg fornemmer at du kan blive "optaget" af det med ure - og så kan du vist ligesågodt erkende at man må have flere - vent med at gøre noget til du har pengene til endnu et ur og nyd dit originale Speedmaster så længe!

vh Baun
Svar
hej

Ja der er mange rigtigt flotte ure derude og det hele skal jo heller ikke være SM... - jeg er fuldstændig enig.

Ja ure er virkeligt spændende og fedt. I virkeligheden kunne man tænke sig sindsygt mange forskellige ure. Mindste et til hver dag hehe - men det må nok blive i en anden livstid.

Mht. lænken var det egentlig ikke fordi jeg nogensinde havde tænkt mig at sælge det, pga. det nostalgiske i uret, men mere fordi jeg synes den lænke som ikke snævrer ind, er pænere at se på.

Tak for jeres råd.

vh.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)