Svar: 111
Tråde: 26
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Kan nogen af experterne hjælpe med dette ur.
Rolex Chronograf fra 60´erne. Mere kan jeg ikke finde.
Ref. nr. ønskes.
Pris idé.
Der er inge box eller papirer.
Gerne lidt historie eller henvisning til hjemmeside.
•
Svar: 1,174
Tråde: 164
[url]"http://catalog.antiquorum.com/catalog_plan.html?brandid=191&reference=6238">http://catalog.antiquorum.com/catalog_p ... rence=6238[/url]
Mikael
•
Svar: 213
Tråde: 14
Det er et voldsomt dyrt ur hvis det er ægte (-og det kan jeg ikke afgøre). En 6238 (som jeg tror det er) ligger vel over 15000 Euro. Er der et eller andet specielt ved det, kan det være endnu dyrere.
At dømme på formuleringen af dit spørgsmål er du novice, så det er absolut et ur som du skal lade en autoriseret forhandler sige god for før penge evt. skifter hænder.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Om jeg ved korrekt, så er 6238 en klassisk Oyster kronograf. Den kom 1962 og der blev lavet 3600 stykker indtil den gik ind i 1967. Den har et Valjoux 72 baseret værk - godt - bestemt godt, men i dagens diskution, jo ikke "inhouse" - Den blev senere - om man vil - til den egentlige Daytona, først med Zenith som værk og nu med eget.
Det begrænsede antal der er fremstillet og navnet Rolex gør at man betaler en masse for andet end selve værket og funktionen i dette ur, men det er der jo så også mange gode grunde til, blandt samlere eller investerings lystne.
Den er i forhold til kassen og en valjoux 72 baseret chronograph MEGET dyr - men den er ROLEX mærket.
Jeg kan tænke mig der findes forfalskninger - så som tidligere sagt i tråden, "take care"
vh
•
Svar: 111
Tråde: 26
LFlex Skrev:At dømme på formuleringen af dit spørgsmål er du novice, så det er absolut et ur som du skal lade en autoriseret forhandler sige god for før penge evt. skifter hænder.
Jeg skulle nok formulere det anderledes.
Jeg har arvet uret. Er ikke specielt til Rolex, men er naturligvis interesseret i at vide mere om uret.
Nu har jeg ref nummer og kan jo så finde mere info.
Tak for hjælpen.
•
Lars Madsen Skrev:LFlex Skrev:At dømme på formuleringen af dit spørgsmål er du novice, så det er absolut et ur som du skal lade en autoriseret forhandler sige god for før penge evt. skifter hænder.
Jeg skulle nok formulere det anderledes.
Jeg har arvet uret. Er ikke specielt til Rolex, men er naturligvis interesseret i at vide mere om uret.
Nu har jeg ref nummer og kan jo så finde mere info.
Tak for hjælpen.
Lars, hvis det er ægte så har du arvet et *meget* dyrt ur. Jeg syntes du skulle smutte en tur ned til Klarlund (Vesterbrogade Nr 4, København) og få Flemming J til at kigge på det.
Lad være med at sælge det herhjemme (hvis det skal sælges). Du får en bedre pris i udlandet.
mvh Morgan
•
Svar: 665
Tråde: 88
Henrik Werner har en lign. til salg for 100.000 kr men (efter dit billede at dømme) ikke i en helt så god stand som dit.
•
Peter V Skrev:Henrik Werner har en lign. til salg for 100.000 kr men (efter dit billede at dømme) ikke i en helt så god stand som dit.
Efter at have set Henrik's ur kan jeg sige at dét er i væsentligt dårligere stand end det på Lars' billede.
Mvh Morgan
•
•