Omega Dynamic i stål
Hej Lars
kan se at der ikk er noget der griber fat i tal kransen og bevæger den. Værket må ind til service så. Tør ikk rode med det selv. men tusind tak for dit forsøg på at forklare mig det.

Har fundet visere på nettet til Dynamic. 175kr for et sæt originale omega visere.
Ang. glas, ringede jeg til lindholts, men fik en "dårlig" oplevelse. Hende jeg talte med var meget ubehjælpsom og ville ikke engang oplyse om de havde det glas jeg søgte. Ej heller en cirka pris på glas kunne jeg vriste ud af hende. Må finde et andet sted så.

Heldigvis er der 2 Dynamic mere på vej hjem til mig. Som ikke behøver hverken glas eller service.
Svar
Hmmmm., det skuffer mig. Gad vide hvorfor de så har deres hjemmeside, det kan ikke kun være for urmagerne, jeg ved andre har handlet med dem.
Mvh Lars
Svar
Hej oemfod

Næste gang du ringer til Lindholt så bed om at komme til at tale med Kim så er du sikker på at få en god hjælp.

MVH Peter
Svar
Hej Lars

Ja, du tror måske det er løgn, men jeg tog chancen og løftede den øverste lille plade på værket af, og rettede den fejl der var. Og nu kan man stille datoen ved at trække kronen ud i 3 position. Den der skubber til talkransen sad ikk rigtigt. Nu skal jeg bare lige høre... virker datoen kun når der er viseren sat på. For den skifter ikk datoen.

Lægger lige et foto ind af et dynamic jeg modtog i weekenden. Det skal lige renses for noget skidt og møg udenpå. Ellers går det fint. Glasset er originalt, der er et lille omega tegn lige i midten. Gav 1050 for uret. Det er vel en okay pris ikk? Jeg har sat en stållænke på fra det dynamic jeg er ved at få sat i stand, da den læderrem der sad på det var meget dårlig. Men med et meget smukt spænde på med et stort omega logo på.

[url]"http://www.skummel.dk/~photo/albums/album41/abv.sized.jpg">http://www.skummel.dk/~photo/albums/alb ... .sized.jpg[/url]

Den hvide skive ser lidt kedeligt på billedet, men ved selvsyn er den flot da de små stave er i blankt "guld"
Svar
Nej, uret skal altid skifte dato.
Viserne er jo i og for sig bare til, for at vi kan se hvad kl. er. dog skal alle hjulene være monteret, så hvis alle hjulene er der så skulle uret skifte dato, husk timehjulet, det hjul timeviseren sidder på, skal dreje to omgange for at der er gået et døgn. Dette er nok nemmest at se, når der er monteret bare timeviseren.
Se lige efter om datoskifte hjulet ser ud ligesom på det billede/tegning jeg har sent, det kan skilles ad, og når dato hurtifskiftet er/var samlet forkert kan der jo mangle den øverste stål del af datoskiftehjulet. Kan være svært at se uden at løfte pladen af igen...

Når du nu skal montere viserne igen, så husk det er kl. 24:00, findes ved at dreje uret laaaaangsomt hen så uret skifter dato, og nå uret har skiftet dato, monteres viserne og jo mere forsigtig du er / hurtig, da uret jo sandsynligvis går. Jo mere præcis kl 24:00, vil dit ur skifte dato kl 24:00. Viserne monteres med tre små punsler, Rør med huller der lige passer ned over akslen hjulet sidder på. Brug altiid punsel til dette, da viserne er "malede", og malingen nemt skaller af. Du vil se at mange af viserne tit mangler maling inde ved og rundt omkring hullet, da mang urmagere bare trykker dem fast med siden af korntangen (siden af picetten, ja den hedder en korntang, og spørg mig ikke hvorfor, det GØR den bare Icon_rolleyes )

Den "lyse" Dynamic vil jeg nok kalde lidt sjælden, normalt har de farvede mørke skiver, lidt sjovt at se den med den lyseskive. Tror jeg kun har set en gang før i Hr. str.

Mvh Lars.
Svar
okay.. så er jeg sikker på at der ER noget galt. Må lige vente på at mine korrekte skruetrækkere kommer fra england. Har kun en lille hjemmelavet og hjemmefilet skruetrækker. Men vil da prøve at tage pladen af igen og se efter det lille hjul du beskriver. Hvis du kan må du meget gerne sende det foto til mig. Så kan jeg forstørre det op.

Kan ikk montere viserene da jeg ikke har sådan en punsel. Så det må vente desværre. Har dog vist en korntang, ved ikk hvorfra men tror den fulgte med i et sæt jeg engang købte. Men bare rolig den bruger jeg IKKE. Selvom de visere der er med til er grimme. Men det er jo ingen grund til at ødelægge dem mere.

Er da glad for at høre at det hvide dynamic er lidt mere sjælden end normalt. Er meget glad for det og vil beholde det til mig selv 100%.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)