Hingelberg vs. K. Pedersen, Århus
Hingelberg vs. Knud Pedersen
Blot en lille historie om de Århusianske urmagere, som jeg lige vil dele med jer. Jeg stod og skulle have verificeret et Rolex i forbindelse med et køb. Sammen med sælger besøgte vi K. Pedersen på strøget i Århus.

KP kunne godt foretage verificeringen, men det ville tage tre dage og koste 500 kr., fordi det skulle tryktestes når bagkassen havde været afmonteret. Det havde hverken jeg eller sælger tid og lyst til, så turen gik videre ned til Hingelberg, hvor jeg før har fået en udsøgt service og mange gode ursnakke.

Selv om det var fredag eftermiddag havde Lars (urmager) god tid til at verificere uret og få en lille ursnak. Han er tidligere ansat hos KP og derfor meget bekendt med Rolex. Vi så værket og han forklarede, at alt så fint ud trods uret var fra 1970.

Det hele tog 30 min og afregning kunne der ikke være tale om. Imponerende når Hingelberg end ikke forhandler Rolex. Udsøgt service som jeg syntes bør fremhæves. Det er bestemt ikke sidste gang jeg bruger Hingelberg.

Mads Gjødesen
Svar
Kan kun genkende Mads beskrivelse af Hingelberg og Knud Pedersen.
Jeg har handlet et par gange hos Hingelberg (Lars) og har hver gang fået en fantastisk behandling. God ursnak og flot service. En skam de ikke forhandler Rolex.
Med Venlig Hilsen
Lars M
Svar
Kan nikke genkendene til direkte dårlig og arrogant behandling hos K pedersen. Skulle have et ekstra led på en SUB for et års tid siden og brugte i den forbindelse K Pedersen. I det øjeblik man træder ind i butikken bliver man mødt af arrogant personale som knap gider betjene en. Da jeg endelig får held med at få kontakt med en ekspedient er betjeningen hele vejen igennem dårlig og arrogant. Da han går ud bagved for at foretage ekspeditionen, spørger jeg pænt om man må komme med - kunne jo være man kunne få en lille ur-skan som det kaldes herinde, ligesom jeg synes det er ganske sjovt at kigge på når der sker noget med ens ur - eneste svar jeg fik var et træls NEJ, hvorefter ekspedienten gik ud bagved. Fair jeg ikke måtte komme med derud, et høfligt nej havde jeg selvfølgelig accepteret. Kan nævne flere ekspempler på besøg i butikken hvor kemien er elendig.

Ja det er mine erfaringer med denne butik og er kommet dertil hvor jeg meget nødigt kommer der igen.
Svar
Jeg må lige give mine erfaringer til kende ang Knud Pedersen i City vest.

Det er uden tvivl den bedste betjening jeg har fået herhjemme.

Jeg har haft samtaler med flere af de ansatte og de var alle utrolig venlige og tålmodige.
Svar
Du har ret Daniel! K. Pedersen i City Vest er en helt anden forretning og man skulle ikke tro de to havde samme ejer. Her er servicen i top og slet ikke så arrogant som på strøget.

Underligt at der kan være sådan en forskel og en skam at "god service" ikke er en selvfølge. Det gør da netop at man køber sit Rolex grey market, i stedet for at give lidt ekstra for god service.

Summa sumarum: Skal man have hjælp til sit Rolex i Århus, så vælg K. Pedersen i City Vest frem for den på strøget. Det er den lille køretur værd.

Mads Gjødesen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)