Omega Seamaster 30 (teach me!)
Hej kloge hoveder! Icon_e_surprised

Jeg har fået et gammelt Omega Seamaster 30 fra ca. 1960 af min bedstefar, men jeg ved ærligt talt ikke meget om det.

Kassen er i stål. Skiven er råhvid. Viserne og markeringerne er gyldne.
Jeg har tænkt mig at få det sat i stand og bruge det i specielle anledninger, så det bliver i familien.
Der skal nyt glas i, der skal ny rem på og det skal poleres. Sidst men ikke mindst, skal det selvfølgelig også virke, hvilket det ikke gør nu.

Nogen der har et bud på hvad det vil koste at få lavet?

Jeg har været herinde og kigge på calibre ( [url]"http://www.omega.ch/index.php?id=270">http://www.omega.ch/index.php?id=270[/url] ), er der nogen der har et bud på hvilken en det er?
Svar
Få det lukket op hos en urmager, og få at vide hvilken cal. ("cal. = "maskine") der sidder i uret samtidig kan du få at vide produktionsnr. og der ud af finde ud af hvornår uret er produceret. Tag nogle billeder af uret og lægge dem ud her på siden så skal der nok komme nogle svar, men ud fra din beskrivelse er det nok lidt svært, alm. optræk / automatisk / m. dato osv.
Mvh Lars
Svar
Nå, jeg blev åbenbart smidt ur. Men det var mig der skrev forrige indlæg.
Lars
Svar
Prisen for renovering ligger typisk på cirka 1000 kroner for rensning polering og glas remmen kommer oveni.

MVH Peter Autoriseret Omega forhandler.
Svar
peter Skrev:Prisen for renovering ligger typisk på cirka 1000 kroner for rensning polering og glas remmen kommer oveni.

MVH Peter Autoriseret Omega forhandler.

Er det ikke lidt billigt... Icon_e_biggrin

Her tænker jeg mere på om du kan holde din timeløn...

Lars
Svar
Til Lars og Peter

Jeg tænker at 1000 er ok, ud fra følgende betragtninger.
Prisen er uden reservedele (sådan læser jeg det Peter skriver), det er et simpelt ur (manuelt optræk, ingen automatik, dato eller andre komplikationer), derfor burde man kunne lave det efter bogen incl. polering på 2 timer, det mener jeg at jeg kan.

dvs. 2 timer a 400,- (+ reservedele + moms)

Men Lars jeg kan kan godt se hvor du vil hen, jeg kender ikke personligt mange håndværkere, der gider at lave noget for et mindre beløb end ovenstående.

Omvendt så vil yderligere bemærke til alle almindelige ur-entusiaster, at hvis man finder et tilbud væsentlig mindre end ovenstående, så skal man være på vagt for så er der noget galt, enten
1) 'urmager springer over vor gærdet er lavest' eller
2) 'urmager skyder sig selv i foden', hvilket jeg efterhånden tror er en sjældenhed, da de fleste urmagerne efterhånden har lært tilstrækkeligt meget om forretningsdrift.

Tommy (endnu en urmager)
Svar
Det var nu ikke så meget tænkt som angreb, men mere at han og så vil skifte glas for de 1000,-, din pris er ganske relevant og fornuftig. Der skal være tid til at lave det ordentligt, så havde prisen været 1000,- - 1200,- ville jeg bare sige ok for det. Prøvede at få lidt komunikation igang om priser, da der jo er en del urmagere der er med her på siden. Og jeg kender flere der ikke kan holde en ordentlig timeløn, problemet er du jo selv inde over, Tommy.
Mvh Lars
Svar
Jeg håber da ikke at nogen opfatter min kommentar som et angreb, det var på ingen måde tænkt sådan.

Baggrunden var mere at når man laver et stykke kvalitetsarbejde på et god ur, så skal man også have en fair betaling for det.

Urbranchen er jo som jeg ser det utroligt flinke, og nogengange også for flinke. Hvilket jo nok bunder i mange urmageres lidenskab for mekanikken.

VH
Tommy
Svar
Tommy Munk Skrev:Jeg håber da ikke at nogen opfatter min kommentar som et angreb, det var på ingen måde tænkt sådan.

Baggrunden var mere at når man laver et stykke kvalitetsarbejde på et god ur, så skal man også have en fair betaling for det.

Urbranchen er jo som jeg ser det utroligt flinke, og nogengange også for flinke. Hvilket jo nok bunder i mange urmageres lidenskab for mekanikken.

VH
Tommy

Sorry, sorry, sådan var det ikke opfattet eller ment. Nok mere møntet på mit eget indlæg
Mvh Lars
Svar
Jeg kan til enhver tid holde min timeløn inklusive glas på 1000 kroner på et 30 mm Omega, hvis man forlanger meget mere får man aldrig den reparation ind, bare min mening.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)