Rolex 5513 eller Rolex 14060
I begyndelsen af 1980’erne fik 5513 skive med timemarkører i hvidguld. Og havde ikke mere den matsorte med de påmalede Tritium markører.

Men nu har jeg set flere 5513 til salg med timemarkører i hvidguld fra før
1980’erne.

Nu er spørgsmålet om man kan kalde dem ”Ægte” 5513 eller om man ikke skulle skrive i annoncen at det er en Rolex 5513 der er lavet om til en Rolex 14060 Icon_question

Eller ville i købe et Rolex 5513 fra før 1980 der er sat ny skive på med timemarkører i hvidguld Icon_question
Peace Love and Rolex . Kim.A.S.I
Svar
Hej Kim

Man kan ikke længere få de gamle skiver uden hvidguldsmarkeringer
så hvis der er sat en ny urskive på uret er den med hvidguldsmarkeringer
og så er det ikke længere en original 5513 fra 70erne men stadig original Rolex, men ikke et ur jeg ville købe det skal være med den originale urskive næsten uanset stand medmindre at den er ødelagt, men så skal prisen også være en del lavere end hvis den har den skive uret er født med.

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej Kim

Man kan ikke længere få de gamle skiver uden hvidguldsmarkeringer
så hvis der er sat en ny urskive på uret er den med hvidguldsmarkeringer
og så er det ikke længere en original 5513 fra 70erne men stadig original Rolex, men ikke et ur jeg ville købe det skal være med den originale urskive næsten uanset stand medmindre at den er ødelagt, men så skal prisen også være en del lavere end hvis den har den skive uret er født med.

MVH Peter

5513 fra midt 80'erne og frem er udstyret med blank skive med hvidguldsmarkering fra fabrikken og er ligeså originale om 5513 fra 60'erne og 70'erne. At skivens look er ændret gør ikke uret mindre origianlt. Smag og behag hvad man går efter - længere er den ikke.
Svar
Hmmm.

Ja… Men smag og behag er en ting… Men hvis man køber et 5513 som jeg skriver i starten af dette indlæg fra FØR 1980 hvor der ikke var den matte skive og ikke var hvidguldsmarkering på skiven og så skifte til hvidguldsmarkering er den er den vel ikke 100% original mere..

Eller det mener du bare er en smag og behag ting… Icon_e_confused

Det er helt fint for mig at du synes det men forstår ikke helt hvad du skriver hvis navn er hemmeligt. Icon_e_biggrin
Peace Love and Rolex . Kim.A.S.I
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)