Hvad følger med af boks, cetifikat m.m.
#11
bjorn_e58 Skrev:
A. Madsen Skrev:Hej Bjørn, jeg lagde mærke til at du nævnte uret kom fra USA, jeg skal til New York første uge i Januar og havde tænkt mig at køde en Sub eller. en SD der, men kun hvis der er noget yderligt at spare på prisen, ved du, eller en af jer andre for den sags skyld Icon_e_biggrin , hvad de står i af pris i USA og hvis de evt. skulle være brugt, om der kendes nogle forhandlere i N.Y som er seriøse og til at stole.

Jeg købte mit SD nyt fra en autoriseret forhandler medens jeg var bosat i Californien og jeg mener at jeg gav omkring $4700 (plus tax, som er 8.75% i Californien). Prisen med tax var stort set som i Danmark. Der er megen Rolex hype i USA - endnu mere end her - og især på sportsmodellerne tror jeg det er svært at få rabat. Jeg kender ikke New York, men jeg mener at Tourneau har en butik i NY, og deres butik i San Francisco var ret god med et godt brugt udvalg - tjek evt [url]"http://www.tourneau.com">http://www.tourneau.com[/url] . Du kan også roligt gå i Pawn Shops (pantelåner) - men bør måske undgå de mørkeste sidegader.

/Bjørn.

Tak Bjørn.

Det giver et godt overblik over det. Min bekymring gik mest på en evt. pawn shop, men det kan da godt være man er lidt farvet, af film der har givet det forkerte indtryk af virkeligheden. Jeg er jo på ingen måder ekspert i at spotte om et Rolex er ægte eller fake og det er unægteligt lidt ærgeligt at smide 20K. efter en "forhandler" man ikke har den store mulighed til at beklage sig til bagefter. Jeg tror min konklusion bliver at spørge mig frem til en pawn shop, der har et troværdigt ry om andet så selvfølgelig købe til listepris herhjemme eller fra SM.

Endnu en gang tak for hjælpen.
Svar
#12
I San Francisco er der en Pawn Shop på et af hovedstrøgene, og der var jeg inde et par gange, dog uden at købe. Såvidt jeg husker var der heller ikke ret mange sportsmodeller, om nogen overhovedet. Men selvom man tænker lidt i snuskede mennesker med tusindvis af grønne sedler i inderlommen, så har de meget godt styr på, hvad de har med at gøre. Og de låner dig helt sikkert ikke $2000 på et kinesisk Rolex købt i Thailand Icon_e_biggrin

/Bjørn.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)