24-05-2005, 08:25 AM
Ib Jensen Skrev:Citat: "JLC'en er klart den mest interessante. Citat slut
Hvad er det, som gør JLC mest interessant? Historie, håndværk eller noget helt tredje?
Værk, historie.
Morgan
|
Månefase ur?
|
|
24-05-2005, 08:25 AM
Ib Jensen Skrev:Citat: "JLC'en er klart den mest interessante. Citat slut Værk, historie. Morgan
24-05-2005, 08:42 AM
Ja man kan lære meget af at bladre i wristewatch annual. Klaus, jeg syntes man skal være lidt forsigtig med at skære alle ikke-in-house værker over samme kam. Bare fordi et værk er in-house er det ikke nødvendigvis bedre end ikke-in-house. Faktum er at der bliver lavet fantastisk lækre værker som ikke er in-house.
Min modstand ligger fortrinsvis mod masse producerede ebauche som ETA 7750, ETA 2892 og lignende. Og ikke et ondt ord om funktionalitet og produktionskvalitet. Der bliver bare lavet for mange og de ligger i for mange ure til jeg syntes det er fedt. Dette er min personlige mening og ikke ment som en provokation til at starte en ny diskussion. For lige at fremhæve Blancpain, som jeg nævnte tidligere i tråden, får de værker fra Frederic Piguet. Tilbage i 80´erne da quartzbølgen rasede var FP ikke langt for at gå konkurs. Blancpain blev dengang relanceret efter en ca. 10-15-årig dvaleperiode. Blancpain og FP indgik et samarbejde som faktisk reddede FP. Samarbejdet eksisterer i dag i bedste velgående og de to er i dag uadskillelige. Blancpain producere årligt ca. 8.000 ure. Alle værker kommer fra FP. FP producerer årligt ca. 25.000 værker af fantastisk kvalitet og til en pris, som kun henvender sig til high-end brands. Samme superlativer kan nævnes om værker fra JLC og Lemania (har dog også billigere værker). Fantastisk kvalitet og lille produktion. Så derfor ville jeg ikke fravælge mærker med ikke-in-house værker blot på baggrund af dette. Mads Gjødesen
24-05-2005, 09:49 AM
Ja Mads du gør det jo ikke nemt at vælge, mulighederne er jo mange. Og jeg har det lidt med masse produktion af ETA, men det siger folk jo også om Rolex.
Morgan holder meget fast i JLC, så der skal lige studeres lidt, og måske se nogle af dem live. Havde Rolex lavet et, ville jeg ikke være i tvivl. Claus Larsen |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|