The New Yorker
#1
Jeg lurer på at købe et "The New Yorker"-ur, som jeg har set annonceret i bl.a. magasinet WatchTime. Fabrikanten er d.freemont med hjemmesiden [url]"http://www.dfreemontwatches.com">http://www.dfreemontwatches.com[/url].
Uret ser fint ud men monstro, at det er godt nok til prisen? Den er angivet til $390. Hertil kommer vel så told + moms - velsagtens en ca. $500 i alt.
Data for uret er følgende, hentet fra hjemmesiden:

° ETA 2824, 25 jewel automatic watch
° 36mm stainless case and screw down exhibition
back (9mm thick)
° Large crown
° sapphire crystal
° quickdate
° water resistant to 5 ATM
° Swiss made, gift boxed, one year warranty

I WacthTime anføres det, at urene er "Serial numbered/Limited production". Kan man mon tro på det??

Ved nogen her i Forum, om der findes en dansk forhandler?

Jeg glæder mig meget til at høre fra jer.


Venligst

Stefan Garvig
Svar
#2
Jeg har besluttet at købe The New Yorker.

Derfor vil jeg spørge jer om følgende:
Ved køb i USA kan man vist - ved at få varen sendt som gave - slippe for at betale told og moms. Har dette sin rigtighed?

Glæder mig meget til at høre fra jer.

Svar fra d.freemont er klippet ind nedenfor:

*************
Dear Stefan,

WE do not have a distribution network... Our production is limited to no more than 300 pieces of any item - We are just now in the 1st hundred New Yorkers... a beautiful watch. It is a very high quality piece - brass dial base, certo-ceramic coating with raised letters and markers. We sell only direct to our customers.

To purchase - we recommend our customers to go to "Western Union" and lpurchase a money order which is wired to us... This will cost you a small service fee but it will not cost us a credit card fee - therefore, we will pay the extra shipping to you to Denmark.

Have Western Union wire $390 USD to
David Freemont McCready
D.Freemont, Inc
95 W. Amaranth Rd
Wickenburg, AZ 85390 USA

tele - 928 684 4496

Also when you do this tell us what strap color you wish -

Best regards,
David F. McCready

*****************
Svar
#3
Den slags producenter får lavet et design, og producerer urene i kina eller et lignende sted (værket er swiss made - og koster ca. 80-100 kr). Det er skrammel. Brug hellere pengene på et brugt Omega, Fortis, eller whatever....

Morgan
Svar
#4
Morgan Jones Skrev:Den slags producenter får lavet et design, og producerer urene i kina eller et lignende sted (værket er swiss made - og koster ca. 80-100 kr). Det er skrammel. Brug hellere pengene på et brugt Omega, Fortis, eller whatever....

Morgan
Der er jo ikke noget faktuelt fejl i det meste du skriver, ud over jeg ikke kan den præcise værkpris, men jeg synes du er lidt rigeligt gnaven overfor uret med betegnelsen"skrammel"
Et ETA værk som dette går absolut fornuftigt, præcist og givet også i en hel del år. Om man synes om urets udseende er en smagssag, men nyt er det, og i Omega e.l. får man jo ikke nyt til den pris, og brugt kan være super, men jo også indholde skuffelser og omkostninger, hvis det ikke er nyserviceret.
Jeg synes prisen er en del i overkanten, man kan købe nye ure med samme værk til under det halve, men det er jo muligt spørgeren synes om urets andre kvaliteter.
Til spørgeren: Limited number har ingen selvstændig værdi, det er der masser der laver, også i billigere ure, og told og moms regnes ofte ikke af gaver, men det er så op til moral og lyst til at overholde loven - for det er jo ikke lige en gave, og så må du regne med ca 30% oven i prisen - det ville jeg gøre og så ville jeg vælge ud fra egen smag hvis du synes den der "new Yorker" er super - bare du ved, at det ikke prismæssigt nødvendigvis er den bedste handel, men det er der masser af ure der ikke er, og der er også mange dyre mærkeure der anvender ETA maskiner i hobetal, med små, ofte ubetydelige, midifikationer
Svar
#5
Et par spørgsmål til ovenstående: Mener du ETA generelt er noget skrammel eller blot de "grades" som NewYorkerne anvender? Fortis, som du nævner bruger jo også ETA. Mht holdbarhed: Er der noget der taler for, at ETA skulle være mindre robuste end andre værker? Jeg spørger af interesse - ikke for at starte endnu en kedelig religionskrig.
Svar
#6
Anonymous Skrev:
Morgan Jones Skrev:Den slags producenter får lavet et design, og producerer urene i kina eller et lignende sted (værket er swiss made - og koster ca. 80-100 kr). Det er skrammel. Brug hellere pengene på et brugt Omega, Fortis, eller whatever....

Morgan
Der er jo ikke noget faktuelt fejl i det meste du skriver, ud over jeg ikke kan den præcise værkpris, men jeg synes du er lidt rigeligt gnaven overfor uret med betegnelsen"skrammel"
Et ETA værk som dette går absolut fornuftigt, præcist og givet også i en hel del år. Om man synes om urets udseende er en smagssag, men nyt er det, og i Omega e.l. får man jo ikke nyt til den pris, og brugt kan være super, men jo også indholde skuffelser og omkostninger, hvis det ikke er nyserviceret.
Jeg synes prisen er en del i overkanten, man kan købe nye ure med samme værk til under det halve, men det er jo muligt spørgeren synes om urets andre kvaliteter.
Til spørgeren: Limited number har ingen selvstændig værdi, det er der masser der laver, også i billigere ure, og told og moms regnes ofte ikke af gaver, men det er så op til moral og lyst til at overholde loven - for det er jo ikke lige en gave, og så må du regne med ca 30% oven i prisen - det ville jeg gøre og så ville jeg vælge ud fra egen smag hvis du synes den der "new Yorker" er super - bare du ved, at det ikke prismæssigt nødvendigvis er den bedste handel, men det er der masser af ure der ikke er, og der er også mange dyre mærkeure der anvender ETA maskiner i hobetal, med små, ofte ubetydelige, midifikationer
HUPSA jeg var ikke logget ind, men vil da ikke gemme mig overfor Morgan når jeg kalder ham gnaven, men det var mig der syntes det var en alt for hård og useriøs kritik der blev givet.
ETA er ret OK, og så er resten, til den pris, en smagssag, og NewYork er dejlig for en del mennesker og passer godt til stilen, men det var alstå mig der anklagede Morgan for at være gnaven
John H
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#7
HVad angår import fra USA, så kan jeg varmt anbefale <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.americanshopper.com">www.americanshopper.com</a><!-- w -->

Annette er MEGET prof, super service, Har efterhånden stået for en del import af bilstereo for min omgangskreds Icon_e_smile
Svar
#8
Ups.. fejl i linket.. det rette er:

http://www.americanshopper.dk/
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: