certina. hvordan sikrer jeg at uret er ægte
#1
Jeg overvejer køb af et certina ds 1000m der er tilsalg her på vintageure. sælger skriver at der certifikat mm. men hvordan kan jeg være sikker på at uret ægte. Jeg er lidt nervøs for at komme til at betale mange penge for et falsk ur. Det er ikke sælgeren af certina uret jeg mistænker, det er bare en generel "frygt" for at blive snydt.

Vh Jens
Svar
#2
jens Skrev:Jeg overvejer køb af et certina ds 1000m der er tilsalg her på vintageure. sælger skriver at der certifikat mm. men hvordan kan jeg være sikker på at uret ægte. Jeg er lidt nervøs for at komme til at betale mange penge for et falsk ur. Det er ikke sælgeren af certina uret jeg mistænker, det er bare en generel "frygt" for at blive snydt.

Vh Jens

Frygten for at købe et falskt ur kan jeg udemærket forstå, dog tror jeg ikke du har noget at være nervøs for når du køber gennem denne side.
Sælgerne herinde er oftest utroligt seriøse og behagelige at handle med (har aldrig oplevet andet selv).
Derudover oplyser man jo sit fulde navn+adresse når man indrykker annoncen, hvilket yderligere borger for seriøsiteten.
Hvis du alligevel er usikker så foreslå sælgeren at I mødes hos én af de små "forhandlere" af brugte ure, som annoncerer her på sitet. Jeg kan specielt anbefale Bo Mølbak og Woollhead som værende 100% seriøse og altid klar med en hjælpende hånd. De vil lynhurtigt kunne sige om uret er ægte eller ej, og så kan I jo evt. afslutte handlen på den nærmeste café, hvis ikke I vil "fylde" unødigt i butikken Icon_e_wink
Iøvrigt er Certina næppe et mærke der kopieres i særligt stort omfang (jeg har aldrig selv set en kopi) - problemet er større ved dyrere ure f.eks. Rolex, Omega mv.
Håber det kunne bruges Icon_e_smile
Svar
#3
Hej Jens

Hvis du tænker på det Certina som Stig Sandholt Andersen har til salg, så kan du roligt handle !!, kender Stig meget godt, og har selv set uret. Der er ikke nogen grund til bekymring !!
Samtidig skal du nok ikke tænke så meget på kopier af den slags ure!!
Det er for det meste populære ure i den lidt tungere klasse de kopierer.
bla. Omega/Breitling osv.
Men igen, Stig er ok. Icon_e_biggrin

mvh.

Bjørn Hell Andersen Icon_e_smile
jens Skrev:Jeg overvejer køb af et certina ds 1000m der er tilsalg her på vintageure. sælger skriver at der certifikat mm. men hvordan kan jeg være sikker på at uret ægte. Jeg er lidt nervøs for at komme til at betale mange penge for et falsk ur. Det er ikke sælgeren af certina uret jeg mistænker, det er bare en generel "frygt" for at blive snydt.

Vh Jens
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: