Servicering
#1
HEj alle

Er de rnogen, som ved hvad et service af et chonographværk ca koster? Det er bare et alm. valjoux 7750!?+

Mvh Frank
Svar
#2
Frank Nicolaisen Skrev:HEj alle

Er de rnogen, som ved hvad et service af et chonographværk ca koster? Det er bare et alm. valjoux 7750!?+

Mvh Frank

Ved det ikke præcist ...men kontakt fx Woollhead i Kompagnistræde ....vil tro at en tusse bør kunne gøre det, men som sagt er jeg ikke sikker !
Svar
#3
Super, tak for svaret jeg prøver:-)

Hilsen Frank
Svar
#4
Bo Mølbak er også et forsøg værd.

Morgan
Svar
#5
Mit råd er at lade være at servicere uret indtil det kan køre. Uret er slet ikke urmagervenligt pga. at formålet med designet var billigt masseproduktion (i begyndelsen af 70-erne), og ikke nemme service eftersyn. I det værste tilfælde (lang tid uden service) skal der skiftes nogle reservedele, som er ens for alle producenter, og kan købes af hvilketsomhelst urmager, også uautoriseret. Prisen på en ordentlig service kan næppe være under kr.1500 herhjemme, kun hvis man renser uret uden at skille den ad, men det vil jeg ikke kalde "ordentlig service". I dag kan man købe et råt 7750 værk til ca. 200€ og vel vidende, at det fleste producenters modificeringer består af gravering af rotor og ikke noget andet, så vil jeg hellere selv skifte værket og bytte rundt på rotoren. Yderst sjældent at værket er nummeret på et 7750 chrono.

Jeg må indrømme, at jeg ikke har den store respekt for ETAs 7750 værk, kan slet ikke forstå at dette bliver brugt i dyrere ure, men jeg er også lidt underlig på den måde, at jeg er total værkfikseret, og udseende på uret er næsten uden betydning for mig.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)