Meisterwerke der uhrmacherkunst WEMPE 2004/20005
#1
Jeg har idag modtaget denne bog fra WEMPE og kan varmt anbefale jer alle, at forsøge at gøre det samme. Bogen er fremragende og WEMPE's udvalg af ure kan vel nærmest betegnes som værende summen af Klarlund og Ole Mathiesen.

I julen besøgte jeg WEMPE i Køln, hvor jeg fik overrakt bogen 'WEMPE - Impressionen 2004 - 2005'. Også dette værk kan varmt anbefales. Bagerst i denne bog var en formular, hvor man kunne afkrydse, hvilke mærker man interesserede sig for, samt om man ønskede bogen 'Meisterwerke der uhrmacherkunst 2004/2005'. Og det er så derfor jeg idag modtog mit eksemplar.

Ved samme lejlighed forespurgte jeg WEMPE. om man kunne blive skrevet op til en Rolex Daytona SS. Efterfølgende modtog jeg et meget venligt brev, hvor man svarede, at selvfølgelig kunne jeg da blive skrevet op. Man ønskede blot at vide, om jeg ønskede sort eller hvid skive. Samtidig kunne man oplyse, at forventet leveringstid var 12-14 år.

Jeg vil statistisk set næppe være i live ved levering Icon_e_sad
Svar
#2
Hej Gustav,
Tak for oplysningerne! Det lyder spændende - jeg skal se om jeg kan få et eksemplar. Er "Meisterwerke der Uhrmacherkunst" en rigtig bog med artikler eller snarere et katalog med først og fremmest billeder?

Håber du får dit Daytona-ur lidt tidligere!:D (troede i øvrigt at listerne var blevet afskaffet.)

venlig hilsen
dirk e.
Svar
#3
Der er tale om en smukt indbundet bog på ca 110 sider i A5-format.

Bogen indledes med et historisk tilbageblik over mekaniske ure. Herefter følger 4-5 siders artikler om hvert mærke, såvel tekst som billeder.

Bagerst i bogen er et løst indlæg med prisliste. Her topper Audemars Piguet 950/- Platin, håndoptræk, tourbillon, Gangreserve, Dymograph, limitiert af 20 uhren med 330.000 Euro, men der er også eksempler på ure i den anden ende af prisskalaen, f.eks. Omega Speedmaster Michael Schumacher "The Legend" til 3250 Euro.

Ialt er 16 mærker repræsenteret: Patek Philippe, Rolex, Audemars Piguet, Breguet, A. Lange & Söhne, Jaeger-Lecoultre, IWC, Glashütte, Chopard, Cartier, Vacheron Constantine, Omega, Breitling, Panerai, Tag Heuer, Erwin Sattler.

Mht ventelister på Rolex er det min opfattelse, at de lever videre i bedste velgående. Sålænge efterspørgsel overstiger udbud væsentligt er det vel også menigmands eneste chance for at komme i betragtning.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)