Krydser
#11
Morgan Jones Skrev:Jøsses. Icon_cool

Alle der kender mig her, ved hvad jeg stemmer på.

M

Du er jo rød Morgan, gnæk gnæk...
Svar
#12
Jeg syntes faktisk det er mere sjovt at der er mennesker på dette Forum der gerne vil vide hvad folk stemmer men de logger sig ikke på med navn eller melder sig ind på vintageure, så men har en ide om hvem man taler med.

Men så er det jo også nemt for dem at være anonym i en rundspørge om hvad De stemmer. Icon_e_wink

Skulle det ikke være et must at kun mennesker der er medlemmer kan tale/skrive på dette Forum. Og man skulle kun kunne blive medlem hvis de opgav navn og mail adresse.

For mennesker der er på ur forum har vel ikke noget at skjule.

For jeg er træt at anonyme mennesker der skriver grove og kloge ting,
og det kunne faktisk lige så godt være en 12 årig dreng man taler med. Icon_e_biggrin


Mvh.
Kim.A.S.Ingvardson
Svar
#13
Peder Skrev:
Jacob H Skrev:"... På den anden side får Peders kommentarer mig til at undres over, hvor almindeligt det er blevet at prøve at undgå enhver form for personlig stillingtagen, der ytres offentligt...."

...Jeg undres også over den holdning, at mine personlige relationer, skulle lide under at folk havde forskellige meninger. Bizart!


Mvh Jacob H

Lad os nu diskutere i en ordentligt tone - ordet "Bizar" har i mine ører i hvert fald, en lidt negativ klang. Icon_e_biggrin

Lige meget - jeg prøver ikke undgå stillingtagen til politiske emner eller meninger der ytres offentligt - det ligger mig fjernt !
Jeg gav blot udtryk for mine personlige erfaringer, lært gennem snart 50 år.

Og så KAN jeg altså ikke forstå, hvad det skulle interessere at kende til x antal ur-enthusiasters politiske præferancer. Hvad er lige den dybere mening, andet end at det snart er d. 8. februar.

Det er også snart vinterferie - vi kunne også lave en rundspørge om folks foretrukte rejsemål ? Hvad er formålet ? Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

Peder, din første kommentar kunne tyde på en vis tonedøvhed Icon_e_wink . For at undgå enhver tvivl om, hvad jeg mener med "bizart" får du her forklaringen hentet fra Gyldendals Fremmedordbog:

”bizar [bi.sa’r] adj
underlig, sær, urimelig
oprindelse: fr. bizarre, sp. bizarro kæk, ridderlig (sml. it. bizzarro sær, lunefuld)”

Det burde herefter stå tydeligt og klart, at jeg IKKE benytter det modsatte af god tone.

Jeg synes til gengæld, når vi nu er ved emnet, at dit første svar til RM kunne formuleres mere taktfuldt. Du skriver, at "det ville være noget af det mest tåbelige man kan gøre". "Tåbelig" anser jeg for at være langt mindre i overensstemmelse med god tone og langt mere personligt end noget af det jeg skrev.

Jeg benyttede RM´s indlæg som anledning til at komme med nogle personlige betragtninger om den generelle tendens, der tilsyneladende har erstattet tidligere tiders omgangsformer. Det var bare det, og ikke andet.

Mvh Jacob H
Svar
#14
Anonymous Skrev:
Morgan Jones Skrev:Jøsses. Icon_cool

Alle der kender mig her, ved hvad jeg stemmer på.

M

Du er jo rød Morgan, gnæk gnæk...

Nemmerlig.... Icon_e_wink
Svar
#15
Jacob H Skrev:
Peder Skrev:
Jacob H Skrev:"... På den anden side får Peders kommentarer mig til at undres over, hvor almindeligt det er blevet at prøve at undgå enhver form for personlig stillingtagen, der ytres offentligt...."

...Jeg undres også over den holdning, at mine personlige relationer, skulle lide under at folk havde forskellige meninger. Bizart!


Mvh Jacob H

Lad os nu diskutere i en ordentligt tone - ordet "Bizar" har i mine ører i hvert fald, en lidt negativ klang. Icon_e_biggrin

Lige meget - jeg prøver ikke undgå stillingtagen til politiske emner eller meninger der ytres offentligt - det ligger mig fjernt !
Jeg gav blot udtryk for mine personlige erfaringer, lært gennem snart 50 år.

Og så KAN jeg altså ikke forstå, hvad det skulle interessere at kende til x antal ur-enthusiasters politiske præferancer. Hvad er lige den dybere mening, andet end at det snart er d. 8. februar.

Det er også snart vinterferie - vi kunne også lave en rundspørge om folks foretrukte rejsemål ? Hvad er formålet ? Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

Peder, din første kommentar kunne tyde på en vis tonedøvhed Icon_e_wink . For at undgå enhver tvivl om, hvad jeg mener med "bizart" får du her forklaringen hentet fra Gyldendals Fremmedordbog:

”bizar [bi.sa’r] adj
underlig, sær, urimelig
oprindelse: fr. bizarre, sp. bizarro kæk, ridderlig (sml. it. bizzarro sær, lunefuld)”

Det burde herefter stå tydeligt og klart, at jeg IKKE benytter det modsatte af god tone.

Jeg synes til gengæld, når vi nu er ved emnet, at dit første svar til RM kunne formuleres mere taktfuldt. Du skriver, at "det ville være noget af det mest tåbelige man kan gøre". "Tåbelig" anser jeg for at være langt mindre i overensstemmelse med god tone og langt mere personligt end noget af det jeg skrev.

Jeg benyttede RM´s indlæg som anledning til at komme med nogle personlige betragtninger om den generelle tendens, der tilsyneladende har erstattet tidligere tiders omgangsformer. Det var bare det, og ikke andet.

Mvh Jacob H

Point taken - det med "tåbelig" var ikke et velvalgt ord - indrømmet.
Men det ændrer ikker ved at jeg stadig synes, at man skal skille tingene ad. Jeg kender godt historien om Søren Pind og Pelle Voigt, og fint med det; men tro mig : Det bedste ved en - ikke politisk forening - er at man ikke diskuterer politik.
Svar
#16
Af vanvare kom jeg til at åbne posten "Krydser". Diskussionen ser ud til at være gammel, hvis man skal dømme efter antallet af svar, modsvar, den tiltagende smålighed og den store glæde, hvormed man dissekerer de mindste passager i andres skriftlige udtryk.

Kald mig gammeldags og eskapistisk, men jeg synes, man skal se på, hvilken RELEVANS en korrelation af politisk observans og urinteresse har. Og hva' så, hvis der ser ud til at være flere venstremænd med Pulsar Quartz, flere kykloper i de sovende rester af Retsforbundet, og færre med Timex i SF? Get real! Det drejer sig om ure.

Venlig hilsen

Pi2Mi
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)